Červenec 2012

Rally Bohemia s účastí Kopeckého i Hänninena

10. července 2012 v 19:35 | Mr. L&K |  Škoda Motorsport
Letošní ročník Rally Bohemia se neobejde bez účasti obou továrních posádek Škody Motorsport.
http://www.ctsa.cz/imagebank/6982198///Rallye%20Bohemia_2012_logo_grey.jpg
Závod se uskuteční o nadcházejícím víkendu v okolí Mladé Boleslavi. Na startu se objeví vedoucí posádka českého mistrovství Jan Kopecký/Pavel Dresler a lídři evropského šampionátu Juho Hänninen/Mikko Markkula. Kopecký a Dresler, kteří vyhráli pět dosavadních soutěží, mají navíc ambice na vítězství v českém mistrovství rally.

"Chceme se v domácím prostředí škodovky samozřejmě prezentovat v co nejlepším světle. Slavit titul již v Mladé Boleslavi by bylo pro nás absolutním snem. Nebude to žádná projížďka, 'Bohemka' je těžká soutěž. Ale uděláme vše pro to, abychom skončili na podiu," řekl Jan Kopecký o závodu.

Rally Bohemia je známa jako jedna z nejtěžších, avšak nejhezčích soutěží v českém šampionátu. Trať je dlouhá 197 kilometrů a závodníky čeká 16 rychlostních zkoušek.

Winfried Vahland obdržel čestný doktorát

7. července 2012 v 12:08 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Předseda představenstva Škoda Auto, Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland, obdržel čestný doktorát od Technické univerzity v Číně.
Zdroj: Škoda Auto Česká republika

Titul byl předán delegací členů akademické rady Technické univerzity v Ta-lienu. WInfried Vahland přispěl velkou měrou ku prospěchu Ta-lienu, přístavního města čínské provincie Liao-ning, když zde Volkswagen založil společnosti Volkswagen FAW Engine Co. Ltd. a Volkswagen Automatic Transmission Co. Ltd. Výstavba továrny přinesla na tato místa nejmodernější technologie. Právě Prof. Dr. Vahland se zasloužil o spolupráci mezi Technickou univerzitou v Ta-lienu a společností Volkswagen China.

"Čestný doktorát od Technické univerzity v Ta-lienu je pro mě a společnost, pro kterou pracuji, velkou ctí. Jsem na něj hrdý a velice vděčný. Přijít sem, do města Ta-lien, bylo pro Volkswagen velice dobrým rozhodnutím a spolupráce se zdejší technickou univerzitou byla logickým a oboustranně prospěšným krokem. Vzdělání je nejlepší investicí do budoucna a my potřebujeme vysoce vzdělané profesionály," uvedl WInfried Vahland, který také potvrdil další spolupráci.

V roce 2006 byl Prof. Dr. Winfriedu Vahlandovi udělen čestný doktorát od Vysoké školy ekonomické v Praze. O pět let později získal čestné občanství města Čcheng-tu, po tom, co se mu stejné pocty v roce 2006 dostalo od města Čchang-čchun. V listopadu 2007 byl jmenován univerzitou Tchung-ťi v Šanghaji hostujícím profesorem.

Pět let výroby Škody v Číně

7. července 2012 v 11:38 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Továrny české automobilky se nachází po celém světě. V Číně vyrábí Škoda již pátým rokem.
Zdroj: Škoda Auto Česká republika

Každé čtvrté auto Škoda míří k zákazníkům této země. To je důvod, proč Čína tvoří asi 25 % na celosvětovém odbytu této značky. Aktuálně se zde nachází okolo 400 prodejců vozů Škoda, ve střednědobém horizontu by se měl početprodejců zvýšit na 600. Automobilka do budoucnosti plánuje rozšířit výrobní kapacity, posílit přítomnost na trhu a s novými modely tak nadále zvyšovat svou aktivitu v Číně.

"Náš vývoj v uplynulých pěti letech je příběhem bezpříkladného úspěchu," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. "Společně s našimi čínskými partnery jsme ve všech oblastech nasadili vysoké tempo a z tohoto trhu jsme v krátké době s pouhými třemi modelovými řadami vybudovali největší odbytiště značky. Čína se pro značku ŠKODA stala druhým domovem. Podmínky pro další růst jsme již vytvořili. V rámci naší Růstové strategii chceme do roku 2018 zvýšit naše celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Proto také na čínském trhu zavedeme od roku 2013 další modely, chceme posílit naši prodejní síť a pod záštitou koncernu Volkswagen a našich partnerů ve společném podniku nadále budovat výrobní kapacity v této zemi," zdůraznil šéf automobilky Škoda cíle značky.

Během pěti let dodala Škoda společně se svým partnerem Shanghai Volkswagen (SVW) zhruba 740 000 vozů. "V roce 2007 byla ŠKODA automobilkou, zaměřenou na Evropu. Jen o pět let později počet vozů, dodaných zákazníkům v Číně, činí přibližně 740 000 - to je fantastický vývoj pro naši společnost. Za několik let se nám podařilo etablovat značku ŠKODA na kvalitativně a kvantitativně enormně konkurenčním trhu," říká Winfried Vahland o expanzi značky na další trh.

Škoda dále plánuje uvést v roce 2013 dva modely - kompaktní limuzínu Rapid a kompaktní SUV Yeti.

Fakta a data o výrobě Škody v Číně naleznete v celém článku.