Září 2009

Nové fotky Škody Superb combi

13. září 2009 v 20:02 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Česká automobilka Škoda zveřejnila přes 80 nových fotek Superbu Combi. Do světa se dostala také informace o objemu kufru, neskutečných 633 litrů.
V celém článku si několik fotek nového Superbu Combi můžete prohlédnout.

Škoda chystá nový vůz

13. září 2009 v 19:41 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Škoda chystá nový vůz, který by měl být o něco větší než Fabia a levnější než Octavia. Podle automobilky by měl nahradit Octavii Tour, která se v současnosti prodává souběžně s novou generací Octavie.
"Pracujeme na jeho následníkovi," řekl Jung. Octavia Tour je v historii Škody nejúspěšnějším automobilem, vyrábí se již 14 let. Nový vůz bude menší a bude mít slabší motory než Octavia Tour.

"Chceme mu dát atraktivní cenu, stejně jako má Octavia Tour. Design bude úplně nový," dodal Jung. Název nástupce Octavie Tour firma zatím tají, nový automobil by na silnice mohl vyjet už příští rok.

Příští rok skončí výroba Škody Octavie Tour

13. září 2009 v 19:31 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Mladoboleslavská automobilka Škoda rozhodla o ukončení výroby Octavie Tour (interní označení A4) v posledním čtvrtletí, přesné datum zatím není známé.
První novodobá Octavie pomohla automobilce odpoutat se od Felicie, což byl trochu vylepšený Favorit. S Octavií Tour vstoupila v roce 1996 Škoda na trh do nižší střední třídy a nutno říci, že šlo o velmi povedené auto.

Dodejme, že Octavie Tour se vyráběla jako liftback a praktické kombi. Její vývoj probíhal v Česaně od roku 1992.

Zdroj: fun4all.blog.cz

Škodovka uvádí na trh novou Octavii s pohonem na LPG

3. září 2009 v 19:31 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Mladoboleslavská Škoda Auto přichází na trh s novým modelem Octavie s pohonem na LPG (zkapalněný ropný plyn), a to ve verzi liftback i combi. Základní cena liftbacku s motorizací 1,6 litru je 419 900 korun, cena kombi je o 40 tisíc korun vyšší. Vozy s klasickým benzinovým motorem jsou zhruba o 35 tisíc levnější.
LPG představuje ekologickou alternativu ke klasickým vznětovým a zážehovým agregátům. Octavia LPG a Octavia Combi LPG je postavena na bázi benzinového motoru, který spaluje jak bezolovnatý benzin, tak LPG.

"Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí," řekl mluvčí.

Nádrže na LPG o objemu 44 litrů se nacházejí v prohlubni pro rezervní kolo, které bylo nahrazenou sadou na lepení pneumatik. Nádrže umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil.

"Reakce motoru jsou v obou režimech totožné a rozdíl ve výkonu prakticky neznatelný. Kombinace benzinu a LPG je zárukou jízdního komfortu, nízkých provozních nákladů a delšího dojezdu," podotkl Krauskopf.

Při spalování benzinu poskytuje motor výkon 75 kilowatt, při pohonu na LPG pak 72 kilowatt. Spotřeba benzinu činí 7,1 litru na 100 kilometrů, nebo 9,2 litrů LPG na 100 kilometrů. "Produkce emisí CO2 je na nízké úrovni - 149 g/km u LPG a 169 g/km pro benzinový režim," dodal mluvčí.

Zdroj: novinky.cz/auto

Octavia RS-P: výkonnější model jen pro Austrálii

3. září 2009 v 19:27 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Škoda vyrobila speciální verzi modelu Octavie. Výkonnější model je nazván RS-P a bude jen pro Austrálii.
Octavia RS-P bude tedy možno pořídit pouze v Austrálii a jen s pravostranným řízením. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor až se 258 koňmi. Octavia má taky jiný výfukový systém a nový vzduchový filtr.

V prodeji bude s osmnáctipalcovými litými koly lakovanými černou barvou. Nejvyšší rychlost ani zrychlení z 0-100 km není známo.