Červen 2009

Jan Kopecký dojel druhý na belgické Ypres rally

25. června 2009 v 17:13 | Mr. L&K |  Škoda Motorsport
Tovární tým Škoda Motorsport zopakoval umístění z rally na Azorských ostrovech, když na rally Ypres v Belgii obsadil Kopecký druhé a Hänninen páté místo.

Jan Kopecký se již od prvního dne zařadil mezi kandidáty na celkové prvenství, kdy zajížděl stabilně časy mezi prvními třemi a první etapu čítající šest rychlostních zkoušek zakončil na celkovém třetím místě se ztrátou 8.4 vteřiny na druhé a 13.3 vteřiny na první místo. Juho Hänninen zakončil páteční den celkově pátý se ztrátou 0.2 sekundy na čtvrtou příčku.
Soutěž čítající celkově 281 km rychlostních zkoušek plná rychlých pasáží s průměrnými rychlostmi přes 110 km/h a řadou ostrých zatáček na konci dlouhých rovinek splnila očekávání ostrého rallyového boje. Sobotní den přinesl špičkové souboje prvních třech jezdců ve všech zbývajících deseti rychlostních zkouškách. Kopecký díky stabilním výkonům obsadil nakonec druhé místo se ztrátou 20.4 sekundy na vítěze. Juho Hänninen začal v závěru soutěže zrychlovat a konečnými časy se vyrovnal nejlepším jezdcům, před poslední erzetou byl dokonce na skvělém třetím místě, defekt pneumatiky jej však nakonec připravil o medailovou pozici a odsunul na celkové páté místo se ztrátou 3 minut a 35 sekund na vítěze.

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport rally Ypres komentuje: "Rally Ypres byla první čistě asfaltová soutěž, kterou jsme s vozem Fabia Super 2000 absolvovali, a ukázalo se, že bude bojem skutečně o každou vteřinku, což je koneckonců charakteristické pro celý IRC seriál a určitě zajímavé pro diváky a fanoušky rally. Konečný výsledek potvrdil úspěch z Azor a skutečnost, že jsme schopni bojovat o celkové prvenství. Ten pomyslný poslední krůček nám však ještě chybí a jen potvrzuje fakt, že nás čeká ještě spousta tvrdé práce. Poznatky z této rally nám určitě pomohou v dalším vývoji vozu a jeho přípravě na další soutěže a rovněž v rámci našeho zákaznického programu prodeje vozů. Chtěl bych poděkovat oběma posádkám za statečný výkon na nelehké trati a pogratulovat vítěznému týmu. Naším příštím soutěžním programem bude účast na rally v Rusku ve dnech 9. -11. července, která je známá nelehkými podmínkami na šotolinové trati plné nerovností a záludných úseků. Bude to další těžká zkouška pro vůz Fabia Super 2000 a obě naše posádky."

Jan Kopecký: "Fabia fungovala bez problému, potvrdilo se, že je rychlá, spolehlivá a konkurenceschopná i na asfaltu. Rally je krásný sport, chci poděkovat celému týmu Škoda Motorsport, že mohu být jeho součástí. Velký dík patří opět českým fanouškům, kteří i tady v Belgii byli hodně vidět a slyšet, člověka to vždy ohromně nabudí. Co se soutěže týká, po oba dny bylo sucho, za což určitě byli všichni rádi, asfalt tady je hodně kluzký a hodně se řežou zatáčky, takže při dešti by to tady bylo ještě náročnější."

Juho Hänninen: "Byla to těžká soutěž svým profilem ne úplně šitá na míru mému stylu. Určitě se těším na rally do Ruska, kde bude má přeci jen oblíbenější šotolina. Jsem rád, že jsem dojel do cíle a celkové páté místo stejně jako průběh soutěže hodnotím pozitivně. Nasbírané zkušenosti bohatě zúročím v budoucnu. Děkuji všem členům týmu za špičkovou podporu a přípravu vozu během celé rally".

Ceník Škody Yeti

9. června 2009 v 18:20 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Motor:
Yeti:
Active:
Ambition:
Experience:
1,2 TSI 77kW, 6° MP
359 800,-
399 800,-
459 800,-
489 800,-
1,2 TSI 77kW, 7° DSG
X
499 800,-
509 800,-
539 800,-
1,8 TSI 118kW 4x4, 6° MP
X
539 800,-
599 800,-
629 800,-
2,0 TDI 81kW, 5° MP
X
499 800,-509 800,-
539 800,-
2,0 TDI 81kW 4x4, 6° MP
459 800,-
499 800,-559 800,-
589 800,-
2,0 TDI 103kW 4x4, 6° MP
X
X
619 800,-
649 800,-
2,0 TDI 125kW 4x4, 6° MP
X
X
679 800,-
709 800,-

Škoda zveřejnila cenu Yetiho

6. června 2009 v 18:02 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Mladoboleslavská automobilka Škoda v rámci zahájení brněnského Autosalonu zveřejnila prodejní cenu nového modelu Yeti - kompaktního SUV. Nejlevnější verze s přeplňovanou dvanáctistovkou bude stát 359 800 Kč. Yeti se začne prodávat v červenci.
V nabídce jsou benzínové motory 1,2 TSI 77kW s pohonem předních kol a 1,8 TSI 118kW (4x4) a tři naftové motory: 2,0 TDI CR 81kW (pohon předních i všech kol), 2,0 TDI CR 103kW (4x4) a 2,0 TDI CR 125kW (4x4).

Yeti nelze považovat za terénní auto, nýbrž za SUV s příplatkovým pohonem všech čtyř kol a světlou výškou 180 mm. Yeti v pohodě zvládá lehčí terén a vyhoví tak nárokům majitele. Největší konkurent Yetiho je Kia Soul, která ovšem nenabízí pohon všech čtyř kol.

Tým Škoda Motorsport se představí na Rally Ypres

5. června 2009 v 20:07 | Mr. L&K |  Škoda Motorsport
Po rally Monte Carlo a rallye Azorské ostrovy se tým Škoda Motorsport představí na dalším podniku seriálu IRC. Belgická rally Ypres se jede ve dnech 18. - 20. června.

Nabitá startovní listina slibuje špičkovou podívanou a lze očekávat strhující závod o každou vteřinu.
Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek start na Ypres komentuje: "Po Azorech jsme chtěli původně startovat až v Rusku, belgická rally patří ovšem k ostře sledovaným soutěžím s kvalitním obsazením a zázemím a protože náš projekt není jen o závodění, ale také o zákaznickém programu prodeje vozů Fabia Super 2000, učinili jsme s ohledem na další budoucnost projektu rozhodnutí v Belgii startovat. Notně k tomu přispěla i vynikající spolupráce a podpora našeho zastoupení pro prodej vozů Škoda v Belgii. To se rozhodlo podpořit start belgického esa Francoise Duvala v barvách týmu Reného Georgese s Fabií Super 2000. V neposlední řadě půjde o další premiéru Fabie Super 2000, a to na čistě asfaltové trati."

"Zákaznický program týmu Škoda Motosport je po svém startu v první polovině letošního roku možné hodnotit stejně pozitivně jako výsledky továrního týmu", doplňuje Michal Hrabánek.
První vlaštovkou na poli prodeje vozů soukromým zákazníkům byl tým BRR Raimunda Baumchlagera, který se podílel na testování prototypu Fabia Super 2000 v loňském roce.

S privátní Fabií Super 2000 se BRR tým účastní seriálu mistrovství světa kategorie PWRC se švédským jezdcem Patrikem Sandellem, který z dosavadních čtyř startů slavil dvě vítězství (Norsko a Kypr) a jedno druhé místo (Sardínie). Raimund Baumschlager se sám za volantem Fabie účastní s podporou rakouského importéra Škoda Auto seriálu mistrovství Rakouska a po dosavadních dvou startech, které proměnil v jedno vítězství a jedno třetí místo, seriálu rakouského mistrovství celkově vévodí.

Své příznivce našla Fabia Super 2000 i v zemi motoristickému sportu zaslíbené - Itálii. Tým A-Style/MRT v současné době vlastní již dva vozy Fabia Super 2000 a účastní se především podniků italského mistrovství, kde se doposud umístil s jezdcem Gambou jednou druhý a s Travagliou jednou třetí. V očekávání je prodej vozu italskému týmu ŠkodaRally Team Italia, který je podporován místním importérem vozů Škoda.

"Připraveny jsou i prodeje do dalších zemí, s jednotlivými zájemci jsme v různých fázích jednání. Poptávka momentálně převyšuje naše možnosti, nicméně tento rok bychom chtěli uspokojit až 15 zákazníků. Velký zájem zákazníků nás těší a potvrzuje správnost naší strategie, že se kromě podpory vlastního továrního týmu soustředíme i na podporu aktivit privátních subjektů", upřesňuje Michal Hrabánek.

Vrchlabská továrna Škoda Auto oslavila 100 let

1. června 2009 v 15:32 | Mr. L&K |  Zpravodajství
O víkendu si společnost Škoda Auto připomněla 100 let od založení Vrchlabského pobočného závodu.
V září minulého roku slavila společnost jubileum miliontého vozu vyrobeného ve vrchlabském závodě od spojení s Volkswagnem. Ke spojení došlo roku 1991.

"Závod ve Vrchlabí navazuje na historii firmy Petera a synové, továrna na vozy a anglické sedlářství, založenou v roce 1864 Ignácem Theodorem Peterou. Už v roce 1908 tu vznikla první automobilová karoserie," řekl Lukáš Nachtman, vedoucí archivu Škoda Auto. Po roce 1920 se závod začal plně specializovat na výrobu automobilových karoserií. V letech 1930-35 dosáhla Škoda Auto největšího rozkvětu výrobou kabrioletů vlastní konstrukce, stavěných na podvozcích Škoda, Tatra, Walter a dalších.

"Za 2. světové války byl závod přebudován a v tomto období byly objekty rozšířeny v podstatě do současné rozlohy," doplnil Lukáš Nachtman. Po 2. světové válce bylo ustaveno krátce družstvo SEVKAR (Severočeská karosárna). V roce 1946 byla karosárna znárodněna a přičleněna k AZNP Mladá Boleslav. V této době byla také v továrně poprvé zavedena linková výroba. Jedním z prvních vyráběných modelů byla Škoda 1101. V roce 1952 byla zahájena výroba vozů Škoda 1200.