Květen 2009

Škoda Auto plánuje modernizace Fabie, Roomsteru a Octavie Tour

29. května 2009 v 21:09 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Česká automobilka Škoda Auto chystá na příští rok modernizaci modelů Fabia a Roomster. Následovat bude malé městké auto vyráběné v Bratislavě a také zároveň nástupce vozu Octavia Tour. Vyplývá to z vyjádření předsedy představenstva Reinharda Junga.
"Kvůli realizaci našich rostoucích cílů chceme každý rok představit dva nové modely," uvedl Reinhard Jung. V minulém roce představila automobilka modernizovaný Superb a Octavii, na letošek se do prodeje dostane Yeti a Superb Combi. V přístím roce se pak firma chce soustředit na zbývající modelové řady.

Jisté je, že Octavia Tour zůstane v nabídce minimálně do příštího roku, někde by se mohla prodávat i v roce 2011. "Za dlouhá léta souběžné výroby obou generací jsme zjistili, že tímto způsobem můžeme obsluhovat dvě dosti odlišné skupiny zákazníků. Proto budeme Octavii Tour vyrábět až do okamžiku, kdy budeme schopni odpovídající skupinu zákazníků uspokojit novým vozem," řekl Jung.


Škoda Auto zvýšila výrobu Fábií

29. května 2009 v 16:55 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Automobilka Škoda zvýšila produkci modelu Fabia z 1 000 na 1 200 vozů denně. Reaguje tak na zvýšenou poptávku po zavedení šrotovného v některých zemích EU.

"Toto je nutný krok k uspokojení zvýšené poptávky. I přes tento rekordní objem se bude ještě možno setkávat s delšími dodacími lhůtami. Navíc také optimalizujeme naši logistiku, abychom oblíbené Fabie k zákazníkům dostávali co nejrychleji", uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Největší nárůst prodeje zaznamenala Škoda Auto v Německu, kde bylo za první čtyři měsíce prodáno celkem 29 280 Fabií. Proti loňskému roku, kdy bylo během ledna až dubna prodáno 15 430 vozů, je to téměř dvojnásobek. Kromě modelu Škoda Fabia je v Německu velký zájem také o vozy Octavia Tour.

Škoda Fabia se těší oblibě mezi zákazníky díky vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty a také díky nízkým provozním nákladům. To podtrhuje její ekologická verze Škoda Fabia GreenLine, která se pyšní spotřebou paliva v kombinovaném režimu 4,1 l nafty na 100 km a sníženými emisemi CO2 ve výši pouhých 109 g/km.

Nová Octavia RS a Scout: první dojmy

24. května 2009 v 14:45 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Škoda Auto představila novou verzi Octavie Scout a RS, ale změny jsou pouze kosmetické, podobně jako u faceliftu běžných verzí Octavie minulý rok. Scout a RS se začnou prodávat v pondělí a budou o 16 až 31 tisíc levnější než starší modely tohoto typu, které právě končí.
Část testovacích jízd se konala také i na maďarském okruhu Euroring. Při těchto testech se Octavia RS předvedla jako čitelné auto s předvídatelnými jízdními vlastnostmi, vzhledem k její velikosti a rozložení hmotnosti jde pořád o pohodlný a rychlý vůz. V zatáčkách se trochu naklání, ale drží zvolené stopy. Octavia RS nemá náhradní kolo, takže její pohotovostní hmotnost je o 20 kg nižší. Na jízdních vlastnostech to ovšem není poznat. Uvnitř přibyly nové lišty imitující hliník. Výrobce také vylepšil klimatizaci. Toto auto nabízí benzínový motor 2,0 TSI s výkonem 200 koní. K dispozici je také dvoulitrový turbodiesel s výkonem 170 koní. Pro oba motory je k dispozici šestistupňová převodovka, manuální nebo dvouspojková typu DSG.
U Scoutu je změn o hodně méně. K dispozici je nová metalická červená barva Rosso Brunello. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. V lehkém terénu se projevil skvělý záběr nové spojky. Záběr je rychlý, plynulý a celkově výrazně lepší než u první verze. Na vrcholech strmých kopců a velkých nerovnostech jsou slyšet rány, podvozek je naštěstí zakrytý - paket pro špatné cesty). Není se čemu divit, když má 179 mm světlou výšku. Ale v lehkém terénu dělá to, co od něj očekáváte. V nabídce je turbodiesel 2,0 TDI PD.
Model:
Cena:
Octavia RS
704 900,- Kč
Octavia Scout
724 900,- Kč

Škoda Auto představila Superb s novou výbavou Exclusive

21. května 2009 v 21:50 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Česká automobilka Škoda Auto začala vyrábět druhou generaci Škody Superb, liftback střední třídy. Nyní přibyla nová verze Exlusive. Výbava Exlusive vychází z verze Elegance, která podle automobilky představuje 63 procent všech v Česku prodaných verzí.
Superb Exclusive představuje obdobu dřívějšího provedení Laurin & Klement. Nepřináší celkem nic nového, jen rozšiřuje doposud nejvyšší výbavu Elegance. Standartní výbava Exclusive zahrnuje sedm airbagů, ESP včetně ABS, MSR, ASR a hydrauický brzdový asistent (HBA).

Exteriér vozu vylepšily dekorativní chromované lišty, tónovaná skla, ozdobná zdvojená koncovka výfuku či 18 palcová litá kola. Základní výbava obsahuje adaptivní systém osvětlení AFS doplněný bi-xenonovými světlomety, dešťový senzor, vyhřívané čelní sklo a vnější zpětná zrcátka. Interiér vozu obsahuje elektricky ovládaná vyhřívaná sedadla a dekor přístrojové desky v imitaci dřeva. Nechybí také klimatizace.

Motory:
Zážehové:
Vznětové:
1,8 TSI/118 kW, 6 st. MP
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6 st. MP
1,8 TSI/118 kW, 7 st. AP DSG
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6 st. AP DSG
1,8 TSI 4x4/118 kW, 6 st. MP
2,0 TDI CR DPF 4x4/125 kW, 6 st. MP
3,6 FSI 4x4/191 kW, 6 st. AP DSG


Škoda Auto bude vyrábět převodovku pro malé vozy

19. května 2009 v 20:02 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Továrna na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi získala v koncernovém výběrovém řízení možnost výroby nových převodovek pro malý rodinný vůz. Automobilka do rozšíření výroby investuje 1,5 miliard korun a vytvoří tak 270 volných pracovních míst. Vyrábět by se mělo 1000 kusů denně.
Škoda Auto nyní produkuje převodovku MQ 200, která je určena pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nová převodovka s označením MQ 100 bude pro benzínové motory s točivým momentem do 120 Nm. MQ 100 obsahuje o jednu pětinu méně dílů, což znamená úspory na hmotnosti.

"Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010," uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

První Škoda Yeti ze sériové výroby v Kvasinách

16. května 2009 v 17:34 | Mr. L&K |  Zpravodajství
V úterý 12. května 2009 vyjel z továrny v Kvasinách první sériově vyrobený Yeti. Zahájením sériové výroby byl dovršen proces uvedení nové, páté modelové řady značky Škoda. S Yetim vstupuje Škoda do segmentu SUV. První vyrobený vůz Yeti má modrou aqua barvu, motor 1,8 TFSI a pohon všech čtyř kol. Před spuštěním sériové výroby proběhlo mnoho zkoušek a jedna z posledních se uskutečnila v norském Oslu.
Tamní lokalita nabízí na krátkém úseku celou řadu různých povrchů a silnic odpovídajících většině běžných komunikací v Evropě i mimo ni. Klimatické podmínky a rozmanitosti trati ověřily funkčnosti důležitých systémů - nastavení jízdní stability, klimatizace, topný výkon ventilační soustavy atd.

Testy na malém prostoru tak poskytly obraz o souhře všech řídících jednotek, nastavení podvozku, akustickém komfortu a také sladěnosti off-road systémů.
K dispozici byl benzínový agregát 1,8 TSI a dieselový agregát 2,0 TDI, v obou případech s pohonem 4x4. V terénu bylo testováno chování vozu na lesních cestách a extrémní sjezdy a výjezdy spojené s novou funkcí asistent sjezdu z kopce, která pomáhá řidiči bezpečně projet prudká klesání. Všechny motory pro motory pro model Yeti jsou přeplňované turbodmychadlem a dodávají vozu agilní charakter.

Díky světlé výšce vozu 180 mm a širšímu rozchodu kol má Yeti vyjímečné jízdní vlastnosti nejen na silnici. Vůz nabízí nízkou spotřebu a emise C02 a přináší tak odpověď na ekologické i ekonomické otázky spojené s třídou SUV. S modelem Yeti dostává zákazník chystré a kompaktní SUV využívající Simply Clever řešení. Jako například systém zadních sedaček VarioFlex, známý z modelu Roomster.

Rozměry vozu jsou: délka - 4,22 m, šířka - 1,80 m a výška - 1,69 m. Zavazadlový prostor se snadno zvýší až na 1760 litrů. Zákazníci budou mít na výběr pohon předních i všech kol se spojkou Haldex čtvrté generace. K dispozici budou benzínové motory 1,2 TSI a 1,8 TSI a turbodiesely 2,0 TDI CR v několika variantách.

První vozy si budou zákazníci moci koupit na začátku léta tohoto roku u autorizovaných prodejců.

Začala sériová výroba Škody Yeti

12. května 2009 v 19:01 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Dnes začala výroba Škody Yeti v závodě v Kvasinkách na Rychnovsku. Na tento vůz se již ptají zákazníci v autosalonech, ale koupit si jej budou moci až v létě.
"Počítáme se zahájením prodeje v červnu nebo červenci," řekl mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Škoda Auto zatím neprozradila, kolik bude stát, ale spekuluje se, že nejslabší verze bude stát pod 400 tisíc. Podle mě je to možné.

"Cena není stanovena, budeme ji mít až těsně před zahájením prodeje," řekl k cenám Jaroslav Černý.

"Záleží na vývoji prodeje a poptávce na trhu," dodal Jaroslav Černý ke kapacitě výroby.