Leden 2009

Škoda Yeti: první vozy hotovy, sériová výroba začne nejdříve v dubnu

30. ledna 2009 v 17:36 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Škoda v rámci nulté série vyrobila v Kvasinách první vozidla nové modelové řady Yeti. Sériová výroba nového modelu Yeti začne ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Škoda představí v roce 2009 dvě novinky - kromě Superbu ve verzi kombi to v září na frankfurtském výstavišti bude model Yeti - malé SUV, které se kromě pohonu pouze přední nápravy na trh dostane i ve verzi 4x4. Zjednodušeně se dá říci, že jde o upravený Roomster s pohonem obou náprav a outdoorovým vzezřením.
"Sériová výroba modelu Yeti začne ve druhém čtvrtletí letošního roku," potvrdil Novinkám mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Nyní se podle jeho slov v Kvasinách vyrábí kusové množství, které se použije k interním účelům. Jako první o tom informoval týdeník Ekonom.

Světová premiéra Yetiho v září ve Frankurtu

Vozy z nulté série se od sériové výroby v ničem neliší, automobilky je mimo jiné používají k reklamním, propagačním a testovacím účelům. Před zahájením sériové výroby se také zkoumá, zda všechny výrobní postupy netrpí nějakými nedostatky.
Původně se očekávalo, že se Yeti představí už na březnovém autosalonu v Ženevě, podle posledních vyjádření automobilky je zřejmé, že to bude až v září na autosalonu ve Frankfurtu.


Škoda Superb na Slovensku získala titul Auto roku 2009

30. ledna 2009 v 17:34 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Škoda Superb, vlajková loď největší české automobilky Škoda Auto, se na základě rozhodnutí novinářské poroty stala na Slovensku Autem roku 2009. Z kandidátky 38 vozů zavedených na slovenský trh v průběhu roku 2008 vybrali novináři do finále sedm modelů. Na druhém místě skončil Ford Fiesta, třetí byl VW Golf šesté generace.

Porota složená z motoristických novinářů posuzovala vozidla na základě parametrů, jako jsou jízdní vlastnosti, prostornost, užitková hodnota nebo kvalita zpracování. Superb podle porotců zabodoval zejména za reprezentativní vzhled, vyvážené proporce a také za přínos nových technologických prvků, například systém otvírání kufru TwinDoor.

Superb se stal autem roku 2009 také v Česku, v Německu získal ocenění Zlatý volant 2008. Další ocenění posbíral v Rakousku, Polsku, Chorvatsku nebo Lotyšsku.

Pouze u Superbu Škoda neomezila výrobu

Mladoboleslavská automobilka začala nový superb prodávat loni v červnu. Na Slovensku prodala loni 550 modelů. Celosvětově zaznamenal superb největší nárůsty prodeje ze všech modelů automobilky. Odbyt dosáhl 25 645 vozů a meziročně byl vyšší o 25 procent.

V současné době se automobilka potýká s dopady světové hospodářské krize, která se projevuje nižším odbytem. Kvůli tomu omezila firma v prvním pololetí výrobu jen na čtyři dny v týdnu s výjimkou právě modelu Superb. Ten se v závodě v Kvasinách na Rychnovsku vyrábí od pondělí do pátku ve třísměnném provozu.


Kopecký dojel v Monte Carlu čtvrtý

24. ledna 2009 v 22:44 | Mr. L&K |  Škoda Motorsport
Monte Carlo - Čtvrté místo vybojoval český jezdec Jan Kopecký v Rallye Monte Carlo s novým závodním speciálem Škoda Fabia S2000, který si odbyl ve slavné soutěži světovou premiéru. Vítězem rallye, jež byla letos zařazena do interkontinentálního šampionátu IRC, se stal úřadující mistr světa v juniorské kategorii Francouz Sébastien Ogier s peugeotem 207.


Škoda Fabia Super 2000

24. ledna 2009 v 15:53 | Mr. L&K |  Škoda Motorsport

Rozměry:

  • Délka: 3992 mm
  • Šířka: 1798 mm
  • Rozvor: 2486 mm
  • Hmotnost: 1200 kg

Motor:

Motor:

zážehový atmosférický, hliníkový blok a hlava válců
  • počet válců: 4
  • počet ventilů: 16
  • zdvihový objem: 1998 ccm
  • výkon: 265 hp
  • točivý moment: 245 Nm
Elektronika:

Magneti Marelli

Pohon:

všech čtyř kol (4x4)
2 mechanické diferenciály

Převodovka:

X-trac
sekvenční šestistupňová

Spojka:

AP Racing: 184 mm

Podvozek:

Kola:
  • disky: OZ
  • pneumatiky: BF Goodrich
  • asfalt: 18"
  • šotolina: 15"
Brzdy:

Brembo

Kotouče vpředu:
  • asfalt: 355 mm
  • šotolina: 300 mm
Kotouče vzadu: 300 mm

Tlumiče:

Reiger Racing System

Zavěšení:

McPerson


Autem roku v ČR je Škoda Superb

16. ledna 2009 v 17:14 | Mr. L&K |  Zpravodajství
















V patnáctém ročníku ankety Auto roku 2009 v ČR zvítězila vlajková loď mladoboleslavské Škody, model Superb. Mezi 42 nominovanými novinkami jej vybrali odborníci a hlasující veřejnost. ČTK to ve čtvrtek sdělili organizátoři ze Svazu dovozců automobilů. Podobnou anketu, ve které hlasovali jen odborní novináři, vyhrála Mazda6.

Superb se nejlépe umístil i v kategorii střední třída, mezi malými vozy vyhrál Ford Fiesta, kategorii MPV ovládl Citroen Berlingo, mezi terénními vozy vyhrála Audi Q7 a Volkswagen Scirocco zvítězil v kategorii luxusních, sportovních aut nebo kabrioletů.

Soutěž hodnotilo 23 odborníků a v laické anketě hlasovalo 70 047 lidí. Minulý ročník ještě jediné soutěže vyhrála těsným rozdílem Kia Cee'd před druhým Fordem Mondeo.
V Česku proběhly letos poprvé dvě soutěže. Vedle tradiční ankety uspořádal vlastní novou soutěž Klub motoristických novinářů, kterému se nelíbilo zapojení laické veřejnosti do hlasování a nové rozdělení soutěže do více tříd.

VIDEO:


Rekordní prodeje Škoda Auto v uplynulém roce

13. ledna 2009 v 17:28 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Celkové prodeje Škoda Auto vzrostly oproti roku 2007 o 7,1 % na 674 530 vozů! To je nový rekord v historii mladoboleslavské automobilky.
Na pozadí finanční krize ve druhé polovině roku 2008 to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy. Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123 630 dodaných vozů. Nejvíce přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50 733 vozů, což představuje meziroční nárůst o 84,2 %.

Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59 284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16 051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.

Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu s osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121 277 vozů.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se prodalo 344 857 Octavií (modely Octavia a Octavia Tour), tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246 561 (+5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenal nejnovější model Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25 645 vozů. Automobilka dále prodala 57 467 vozů modelové řady Roomster.

"I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy jako je například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme," uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje.

Škoda odložila premiéru Yetiho

13. ledna 2009 v 17:21 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zavede svou očekávanou novinku letošního roku na trh později, než se dosud předpokládalo. Lehký terénní vůz Yeti se měl původně začít prodávat ve druhém čtvrtletí, automobilka však jeho premiéru posunula minimálně do září, kdy auto představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Firma tak vyvrátila nedávné prohlášení předsedy představenstva Škody Reinharda Junga, který tvrdil, že Yeti přijde na trh podle plánu. "Posunutí prodeje Yetiho v žádném případě nesouvisí s finanční krizí. Nový termín ale lépe koresponduje s jeho světovou výstavní premiérou, která bude v září ve Frankfurtu," řekl mluvčí Evžen Krauskopf.

Dosud se předpokládalo, že Škoda Yetiho ukáže už na březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle mluvčího bude Yeti v době frankfurtského autosalonu již dostatečně známý. "Určitě uvolníme s předstihem nějaké fotografie a chystáme také představení vozu pro novináře," podotkl. V současné době prý probíhají ještě poslední testy vozu, jehož výroba by v závodě v Kvasinách měla začít nabíhat ve druhém čtvrtletí. "Přesná čísla plánované výroby ale zatím nemáme," dodal Krauskopf.

Yeti nebude letošní jedinou premiérou pro mladoboleslavskou automobilku. Ve druhém čtvrtletí by měl na trh přijít také Superb ve verzi combi.



Zdroj:www.novinky.cz

Škoda Superb - info

9. ledna 2009 v 18:12 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Vlajková loď značky Škoda se představila na podzimním autosalonu ve Frankfurtu v roce 2001 a její premiéra vyvolala spontánní potlesk. Návrat k historickému názvu Superb napovídal mnohé, Škoda mířila do vyšší třídy. Tato luxusní limuzína rozvinula tradiční vlastnosti modelů Škoda - zajímavý design, kvalitu výroby, ergonomii a bezpečnost - a přidala řadu chytrých technologií a komfortních prvků výbavy.

Kromě impozantního vnitřního prostoru se Škoda Superb mohla pochlubit řadou nápaditých a užitečných detailů, mezi které patří např. sedadlo spolujezdce se sklopnou opěrou pro nohy cestujícího vzadu nebo deštník v integrované schránce zadních dveří.
Výrobní řada: Škoda Superb
Výrobní období: 2001 - 2008
Počet vyrobených kusů: 135 694
Charakteristika: osobní automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,8 T; 2,0 MPI; V6 2,8 30V), resp. vznětový (1,9 TDI PD a V6 2,5 TDI), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHC (2,0 MPI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,8 T) nebo vidlicový šestiválec OHC (V6 2,5 TDI)/2xOHC (V6 2,8 30V), umístěný podélně před přední nápravou
Objem motoru: 1781 (1,8 T) až 2771 ccm (V6 2,8 30V)
Výkon: 85 kW při 5400 ot./min. (2,0) až 142 kW při 6000 ot./min. (V6 2,8 30V)
Točivý moment: 172 Nm při 3500 ot./min. (2,0) až 350 Nm při 1250 ot./min. (V6 2,5 TDI)
Převodovka: mechanická pětistupňová/šestistupňová (V6 2,5 TDI), plně synchronizovaná/volitelně automatická pětistupňová Tiptronic s možností manuálního řazení (kromě 2,0 a 1,9 TDI PD/74 kW)

Rychlost: 189 km/h (1,9 TDI PD/74 kW) až 237 km/h (V6 2,8 30V)
Zrychlení: 13,2 s (1,9 TDI PD/74 kW) až 8,0 s (V6 2,8 30V)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 15,6 - 7,4 - 10,4 litru/100 km (V6 2,8 30V) až 7,1 - 4,6 - 5,5 litru/100 km (1,9 TDI PD/74 kW)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4803 mm x 1765 mm x 1469 mm
Váha: pohotovostní 1412 kg (2,0) až 1706 kg (V6 2,5 TDI); celková 1989 kg (2,0) až 2189 kg (V6 2,5 TDI)
Karoserie: čtyřdveřová; pětimístná tříprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Classic, Comfort, Elegance

Škoda Fabia - info

6. ledna 2009 v 19:28 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Modelovou nabídku značky Škoda v roce 1999 rozšířila Škoda Fabia. Oficiálně se představila 14. září 1999 na 58. autosalonu ve Frankfurtu a hned od počátku bylo jasné, že si získá sympatie atraktivním designem. Díky dostatečnému vnitřnímu prostoru, vysoké úrovni aktivní i pasivní bezpečnosti a poměrem ceny k užitné hodnotě Škoda Fabia dokázala, že patří ve své třídě k tomu nejlepšímu.

Od roku 2004 se vozy Škoda Fabia vyráběly s mnoha významnými inovacemi. Zvnějšku byl zejména patrný nový přední nárazník nebo design zadních sdružených světel. Upravena byla struktura výbavových verzí (výbava Comfort byla nahrazena Ambiente) a zcela byla přepracována nabídka interiérů, která od roku 2004 zahrnovala nová barevná provedení.
Výrobní řada: Škoda Fabia
Výrobní období: 1999-2007
Počet vyrobených kusů: 973 474
Charakteristika: osobní automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,0; 1,2 HTP; 1,4 MPI; 1,4 16V; 2,0 MPI), resp. vznětový (1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,0 a 1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 2,0 MPI; 1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,2 12V HTP/1,4 16V), umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 996 (1,0) až 1984 ccm (2,0 MPI)
Výkon: 37 kW při 5000 ot./min. (1,0) až 85 kW při 5400 ot./min. (2,0 MPI)
Točivý moment: 84 Nm při 2750 ot./min. (1,0) až 240 Nm při 1800-2400 ot./min. (1,9 TDI PD)
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná/volitelně automatická čtyřstupňová s funkcí Fuzzy Logic pro motor 1,4 16V/55 kW

Rychlost: 147 km/h (1,0) až 195 km/h (1,9 TDI PD)
Zrychlení: 21,6 s (1,0) až 9,9 s (2,0)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 10,9 - 5,9 - 7,7 litru/100 km (2,0 MPI) až 5,6 - 4,0 - 4,5 litru/100 km (1,4 TDI PD)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 3970 mm (do roku 2004 3960 mm) x 1646 mm x 1451 mm
Váha: pohotovostní 1010 kg (1,0) až 1235 kg (1,9 TDI PD); celková 1515 kg (1,0) až 1660 kg (1,9 TDI PD)
Karoserie: pětidveřová; pětimístná dvouprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Junior (od roku 2001), Classic, Comfort/od roku 2004 Ambiente, Elegance

Škoda Fabia Combi - info

6. ledna 2009 v 19:23 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Škoda Fabia Combi se poprvé představila na autosalonu v Paříži v roce 2000. Její hlavní předností byl stejně jako u verze hatchback osobitý design a vysoká bezpečnost. Fabia Combi však přidala ještě velkorysý zavazadlový prostor, který při sklopených zadních sedadlech nabízel neuvěřitelných 1225 l.

Kromě toho, že Fabia Combi patřila ve své třídě mezi vozy s největším vnitřním prostorem, nabízela i tři různé výbavové verze, které bylo možné kombinovat s prvky z bohaté nabídky mimořádných výbav. Každý zákazník si tak mohl pořídit auto přesně podle svých představ.
Výrobní řada: Škoda Fabia Combi
Výrobní období: 2000 - 2008
Počet vyrobených kusů: 655 015
Charakteristika: osobní automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,2 HTP; 1,4 MPI; 1,4 16V; 2,0 MPI), resp. vznětový (1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 2,0 MPI; 1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,2 12V HTP/1,4 16V), umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1198 (1,2 HTP) až 1984 ccm (2,0 MPI)
Výkon: 40 kW při 4750 ot./min. (1,2 HTP) až 85 kW při 5400 ot./min. (2,0 MPI)
Točivý moment: 108 Nm (106 Nm do roku 2004) při 3000 ot./min. (1,2 HTP) až 240 Nm při 1800-2400 ot./min. (1,9 TDI PD)
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná/volitelně automatická čtyřstupňová s funkcí Fuzzy Logic pro motor 1,4 16V/55 kW

Rychlost: 153 km/h (1,2 HTP) až 197 km/h (2,0 MPI)
Zrychlení: 18,7 s (1,2 HTP) až 10,1 s (2,0 MPI)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 11,0 - 6,1 - 7,8 litru/100 km (2,0 MPI) až 5,6 - 4,0 - 4,5 litru/100 km (1,4 TDI PD)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4232 mm (4222 mm do roku 2004) x 1646 mm x 1452 mm
Váha: pohotovostní 1080 kg (1,2 HTP) až 1270 kg (1,9 TDI PD); celková 1595 kg (1,2 HTP) až 1695 kg (1,9 TDI PD)
Karoserie: pětidveřová; pětimístná dvouprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Classic, Comfort/od roku 2004 Ambiente, Elegance
Výrobní řada: Škoda Fabia Combi
Výrobní období: 2000 - 2008
Počet vyrobených kusů: 655 015
Charakteristika: osobní automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,2 HTP; 1,4 MPI; 1,4 16V; 2,0 MPI), resp. vznětový (1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 2,0 MPI; 1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,2 12V HTP/1,4 16V), umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1198 (1,2 HTP) až 1984 ccm (2,0 MPI)
Výkon: 40 kW při 4750 ot./min. (1,2 HTP) až 85 kW při 5400 ot./min. (2,0 MPI)
Točivý moment: 108 Nm (106 Nm do roku 2004) při 3000 ot./min. (1,2 HTP) až 240 Nm při 1800-2400 ot./min. (1,9 TDI PD)
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná/volitelně automatická čtyřstupňová s funkcí Fuzzy Logic pro motor 1,4 16V/55 kW

Rychlost: 153 km/h (1,2 HTP) až 197 km/h (2,0 MPI)
Zrychlení: 18,7 s (1,2 HTP) až 10,1 s (2,0 MPI)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 11,0 - 6,1 - 7,8 litru/100 km (2,0 MPI) až 5,6 - 4,0 - 4,5 litru/100 km (1,4 TDI PD)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4232 mm (4222 mm do roku 2004) x 1646 mm x 1452 mm
Váha: pohotovostní 1080 kg (1,2 HTP) až 1270 kg (1,9 TDI PD); celková 1595 kg (1,2 HTP) až 1695 kg (1,9 TDI PD)
Karoserie: pětidveřová; pětimístná dvouprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Classic, Comfort/od roku 2004 Ambiente, Elegance


Přehled modelů

4. ledna 2009 v 19:04 | Mr. L&K
1905 - LAURIN & KLEMENT A (6/7 HP)
1906 - LAURIN & KLEMENT B (8/9 HP)
LAURIN & KLEMENT C (10/12 HP)
LAURIN & KLEMENT D (18 HP)
LAURIN & KLEMENT E (28 HP)
LAURIN & KLEMENT E (24/30 HP)
1907 - LAURIN & KLEMENT B2 (10/12 HP)
LAURIN & KLEMENT C2 (12/14 HP)
LAURIN & KLEMENT F (14/16 HP, později 16/18 HP)
LAURIN & KLEMENT FF (40 HP)
LAURIN & KLEMENT FC
LAURIN & KLEMENT HO, HL (30/32 HP)
1908 - LAURIN & KLEMENT BS (10 HP)
LAURIN & KLEMENT FCS 1908
LAURIN & KLEMENT G (10/12 HP, 12/14 HP)
1909 - LAURIN & KLEMENT DL, DO (20/24 HP)
LAURIN & KLEMENT FDL, FDO (18/22 HP)
LAURIN & KLEMENT EN (30/35 HP, 35/40 HP)
LAURIN & KLEMENT FN, GDV, RC (18 HP, 18/24 HP)
LAURIN & KLEMENT FCR
LAURIN & KLEMENT L, LO (20/25 HP)
1910 - LAURIN & KLEMENT ENS (45/50 HP)
1911 - LAURIN & KLEMENT K, Kb, LOKb (28/32 HP)
LAURIN & KLEMENT LK
LAURIN & KLEMENT S, Sa (12/14 HP)
1912 - LAURIN & KLEMENT DN (18/20 HP)
LAURIN & KLEMENT RK (18/50 HP)
LAURIN & KLEMENT Sb, Sc (12/16 HP)
1913 - LAURIN & KLEMENT M, Mb, MO (15/35 HP, 15/40 HP)
LAURIN & KLEMENT MK, 400 (13/40 HP)
LAURIN & KLEMENT O (11/30 HP) LAURIN & KLEMENT OK (10/30 HP)
LAURIN & KLEMENT Sd, Se, Sg, Sk (7/20 HP)
1914 - LAURIN & KLEMENT Ms (18/35 HP)
LAURIN & KLEMENT Sh, Sk (8/24 HP)
LAURIN & KLEMENT T, Ta (5/12 HP)
1916 - LAURIN & KLEMENT Si, Sl, Sm, So, 200, 205 (9/25 HP)
1917 - LAURIN & KLEMENT Md, Me, Mf, Mg, Mh, Mi, Ml, 300, 305 (18/50 HP)
1920 - LAURIN & KLEMENT MS, 540, 545 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 545 (22/40 HP)
1921 - LAURIN & KLEMENT MK 6, 445, 450 (19/60 HP)
1922 - LAURIN & KLEMENT A, 100 (7/20 HP)
1923 - LAURIN & KLEMENT 500, 505 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 500, 505, 505 N (18/35 HP)
LAURIN & KLEMENT Sp, 210 (9/30 HP)
LAURIN & KLEMENT 105 (7/20 HP)
LAURIN & KLEMENT 150 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 150 (6/20 HP)
1925 - LAURIN & KLEMENT 120 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 120 (7/20 HP)
LAURIN & KLEMENT 110 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 110 (7/20 HP)
LAURIN & KLEMENT 115 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 115 (7/20 HP)
LAURIN & KLEMENT 350 LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 350 (14/50 HP Knight)
1926 - LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 550, 550 N (26/50 HP)
LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 360 (16/55 HP)
ŠKODA - HISPANO SUIZA (25/100 HP)
1927 - LAURIN & KLEMENT - ŠKODA 125 (7/25 HP)
1928 - ŠKODA 4 R
1929 - ŠKODA 6 R
ŠKODA 430 ŠKODA 430 D
ŠKODA 645
ŠKODA 860
ŠKODA 154
ŠKODA 104 ŠKODA 104/II (typ 918)
ŠKODA 304, 304 N, 304 ND
ŠKODA 306, 306 N, 306 ND, 306 K, 306 NK
ŠKODA 504 ŠKODA 506, 506 N, 506 ND
1930 - ŠKODA 422
ŠKODA 206, 206 D, 206 DN
ŠKODA 404 D, 404 DN, 404 DND (později 404, 404 N, 404 Nd)
ŠKODA 606 D, 606 DN, 606 DND
1931 - ŠKODA 633
1932 - ŠKODA 637 ŠKODA 637 D, 637 K
ŠKODA 650
ŠKODA 932 (typ 932)
1933 - ŠKODA 420 - STANDARD
1934 - ŠKODA 420 - RAPID
ŠKODA 418 - POPULAR
ŠKODA 420 - POPULAR (typ 906, 907, 908, 916, 917)
ŠKODA 640 SUPERB
ŠKODA 406 D, 406 DN, 406 DND (později 406, 406 N, 406 Nd)
ŠKODA 656 D
1935 - ŠKODA 935 (typ 935)
ŠKODA POPULAR SPORT - MONTE CARLO (typ 909)
ŠKODA RAPID SIX (typ 910)
ŠKODA RAPID (typ 901, později 914)
ŠKODA 254 D, 254 G
ŠKODA 806 D
1936 - ŠKODA FAVORIT (typ 904) ŠKODA FAVORIT 2000 OHV (typ 923)
ŠKODA SUPERB (typ 902) ŠKODA SUPERB (typ 913)
ŠKODA 903 (typ 903)
1937 - ŠKODA SAGITTA (typ 911)
ŠKODA POPULAR OHV (typ 912)
1938 - ŠKODA POPULAR 1100 OHV (typ 927)
ŠKODA RAPID OHV (typ 922, 939R)
ŠKODA SUPERB OHV (typ 924)
ŠKODA 532
1939 - ŠKODA POPULAR 995 (typ 937)
ŠKODA SUPERB 4000 (typ 919)
ŠKODA 100 (typ 942)
ŠKODA 150 (typ 943)
ŠKODA 256 B, 256 G
ŠKODA 536
ŠKODA 706, 706 N, 706 ND
1940 - ŠKODA POPULAR 1101 (typ 938)
ŠKODA 903 (typ 903)
1941 - ŠKODA RAPID 2200 (typ 953)
ŠKODA SUPERB 3000 - KFZ 15 (typ 952)
1942 - ŠKODA SUPERB 3000 - KFZ 15 (typ 956)
ŠKODA RSO - RADSCHLEPPER OST
1946 - ŠKODA 706 R, 706 RO
ŠKODA 1101 (typ 938), 1102 (typ 938)
1949 - ŠKODA SPORT (typ 966)
1950 - ŠKODA SUPERSPORT (typ 966)
1951 - ŠKODA MOŽ-2 (typ 972)
TATRA 600
1952 - TATRA 805
ŠKODA 973 (typ 973)
ŠKODA 1200 (typ 955) ŠKODA 1201 (typ 980)
1955 - ŠKODA 440 (typ 970) ŠKODA 445 (typ 983)
1957 - ŠKODA 450 (typ 984) ŠKODA FELICIA (typ 994) ŠKODA FELICIA SUPER (typ 996)
ŠKODA 1101 OHC (typ 968)
1959 - ŠKODA OCTAVIA (typ 985, později 702) ŠKODA OCTAVIA SUPER (typ 993, později 703)
1960 - ŠKODA OCTAVIA TS (typ 995) ŠKODA OCTAVIA 1200 TS (typ 999)
1961 - ŠKODA OCTAVIA COMBI (typ 993 C, později 703 C a 704)
ŠKODA 1202 (typ 981)
1964 - ŠKODA F3 (typ 992)
ŠKODA 1000 MB (typ 990, později 721) ŠKODA 1000 MB de Luxe (typ 990, později 721)
1966 - ŠKODA 1000 MBG de Luxe (typ 710) ŠKODA 1000 MBX de Luxe (typ 990 T)
1967 - ŠKODA 1100 MB de Luxe (typ 715) ŠKODA 1100 MBX de Luxe (typ 723 T)
1968 - ŠKODA 1203 (typ 997, od roku 1974 typ 776)
1969 - ŠKODA 100, 100 L (typ 722)
ŠKODA 110 L (typ 717), ŠKODA 110 LS (typ 719)
1970 - ŠKODA 110 R (typ 718-K)
1971 - ŠKODA 120 S, 120 S RALLYE (typ 728)
1975 - ŠKODA 130 RS (typ 735)
1976 - ŠKODA 105 S, 105 L, 105 GL, 105 SP
ŠKODA 120, 120 L, 120 LE, 120 GL, 120 LS, 120 GLS, 120 LX, 125 L
1981 - ŠKODA GARDE, RAPID, RAPID 130 (typ 743) ŠKODA 135 RAPID, 136 RAPID
1984 - ŠKODA 130 LR (typ 745)
ŠKODA 130 L, 130 GL (typ 742), 135 L, 136 L, 135 GL, 136 GL
1987 - ŠKODA FAVORIT
1989 - ŠKODA FORMAN
1994 - ŠKODA FELICIA
1995 - ŠKODA FELICIA COMBI
1997 - ŠKODA OCTAVIA
1998 - ŠKODA OCTAVIA COMBI
1999 - ŠKODA FABIA
2000 - ŠKODA FABIA COMBI
2001 - ŠKODA FABIA SEDAN
2002 - ŠKODA SUPERB

zdroj: http://www.skoda-auto.euweb.cz

Škoda Fabia Sedan

3. ledna 2009 v 18:39 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Na ženevském autosalonu se v únoru 2001 představila třetí karosářská verze vozu Škoda Fabia - sedan se zavazadlovým prostorem o objemu 438 l. Modelová řada Fabia se tak jako jediná ve své třídě mohla pochlubit širokou nabídkou tří karosářských verzí. Vedle čtyřdveřového sedanu s klasickým tříprostorovým uspořádáním se vyráběl pětidveřový hatchback a prostorné Combi.

Škoda Fabia Sedan nabízela atraktivní design, který jí dodával elegantní charakter limuzíny, a komfort ve všech ohledech. Řadu prvků měla společných s ostatními karosářskými verzemi -například motory s převodovkami stejně jako podvozek a větší část interiéru byly prakticky
shodné.

Výrobní řada: Škoda Fabia Sedan
Výrobní období: 2001 - 2008
Počet vyrobených kusů: 134 752
Charakteristika: osobní automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,2 HTP; 1,4 MPI; 1,4 16V; 2,0 MPI), resp. vznětový (1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 2,0 MPI; 1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,2 12V HTP/1,4 16V), umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1198 (1,2 HTP) až 1984 ccm (2,0 MPI)
Výkon: 40 kW při 4750 ot./min. (1,2 HTP) až 85 kW při 5400 ot./min. (2,0 MPI)
Točivý moment: 108 Nm (106 Nm do roku 2004) při 3000 ot./min. (1,2 HTP) až 240 Nm při 1800-2400 ot./min. (1,9 TDI PD)
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná/volitelně automatická čtyřstupňová s funkcí Fuzzy Logic pro motor 1,4 16V/55 kW

Rychlost: 151 km/h (1,2 HTP) až 196 km/h (2,0 MPI)
Zrychlení: 18,8 s (1,2 HTP) až 10,2 s (2,0 MPI)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 11,0 - 6,1 - 7,8 litru/100 km (2,0 MPI) až 5,6 - 4,0 - 4,5 litru/100 km (1,4 TDI PD)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4232 mm (4222 mm do roku 2004) x 1646 mm x 1449 mm
Váha: pohotovostní 1075 kg (1,2 HTP) až 1265 kg (1,9 TDI PD); celková 1590 kg (1,2 HTP) až 1690 kg (1,9 TDI PD)
Karoserie: čtyřdveřová; pětimístná tříprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Classic, Comfort/od roku 2004 Ambiente, Elegance



Škoda Fabia RS

2. ledna 2009 v 20:09 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Fabia RS byla odvozena z verze hatchback a svou světovou premiéru měla v březnu 2003 na autosalonu v Ženevě. O tom, že se jedná o sportovní vůz, jednoznačně vypovídal již design vozu. Například přední nárazník s integrovaným spoilerem je vysunut dopředu a tvarován ve stylu vozů WRC. Pozadu nezůstal ani interiér Fabie RS se sportovními sedadly s typickým bočním vedením a dalšími prvky sportovní výbavy.

Fabia RS měla pod kapotou výkonný dieselový motorem o objemu 1,9 l s revoluční technologií vstřikování čerpadlo-tryska. V kombinaci se 6stupňovou převodovkou byl zajištěn nejen výkonný pohon, ale i vyšší hospodárnost provozu.

Výrobní řada: Škoda Fabia RS
Výrobní období: 2003 - 2007
Počet vyrobených kusů: 21 551
Charakteristika: osobní automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, vznětový přeplňovaný, s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHC, přímé vysokotlaké vstřikování paliva, umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1896 ccm
Výkon: 96 kW při 4000 ot./min.
Točivý moment: 310 Nm při 1900 ot./min.
Převodovka: mechanická šestistupňová, plně synchronizovaná

Rychlost: 206 km/h
Zrychlení: 9,5 s
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 7,1 - 4,5 - 5,4 litru/100 km

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4002 mm x 1646 mm x 1441 mm
Váha: pohotovostní 1245 kg až 1315 kg; celková 1720 kg
Karoserie: pětidveřová; pětimístná dvouprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná