Prosinec 2008

Škoda Fabia Praktik - info

28. prosince 2008 v 14:37 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Od roku 2002 automobilka Škoda nabízela i užitkovou verzi vozu na bázi Fabie Combi. Plynule tak navázala na výrobu lehkých užitkových automobilů Škoda Pickup. Škoda Fabia Praktik je charakterizována dobře řešeným nákladovým prostorem s ložnou plochou 1820 cm2, mnoha důmyslnými detaily a dobrými jízdními vlastnostmi.

Hlavní důraz byl kladen na praktičnost a prostornost. Prostor pro posádku byl oddělen dělicí stěnou a podlaha zavazadlového prostoru byla vybavena protiskluzovým povrchem a upínacími oky. Nespornou výhodou Fabie Praktik však bylo také to, že řidiči i spolujezdci poskytovala komfort osobního automobilu.

Výrobní řada: Škoda Fabia Praktik
Výrobní období: 2002 - 2006
Počet vyrobených kusů: 5 821
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,2 HTP; 1,4 MPI), resp. vznětový (1,9 SDI), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 1,9 SDI)/ 2xOHC (1,2 12V HTP), umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1198 (1,2 HTP) až 1896 ccm (1,9 SDI)
Výkon: 40 kW při 4750 ot./min. (1,2 HTP) až 50 kW při 5000 ot./min. (1,4 MPI)
Točivý moment: 108 Nm (106 Nm do roku 2004) při 3000 ot./min. (1,2 HTP) až 125 Nm při 1600-2800 ot./min. (1,9 SDI)
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná

Rychlost: 151 km/h (1,2 HTP) až 162 km/h (1,4 MPI/50 kW)
Zrychlení: 18,9 s (1,2 HTP) až 16,0 s (1,4 MPI/50 kW)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 9,8 - 5,6 - 7,2 litru/100 km (1,4 MPI/50 kW) až 6,3 - 4,0 - 4,8 litru/100 km (1,9 SDI)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4232 mm (4222 do roku 2004) x 1646 mm x 1452 mm
Váha: pohotovostní 1085 kg (1,2 HTP) až 1225 kg (1,9 SDI); celková 1535 (1,2 HTP) až 1615 kg (1,9 SDI)
Karoserie: pětidveřová; dvoumístná dvouprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná


Škoda Felicia Pickup, Fun - info

28. prosince 2008 v 14:33 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Výroba vozu Pickup byla zahájena v srpnu 1995. Tento lehký užitkový automobil
na bázi vozu Škoda Felicia nabídl ložnou plochu 2015 cm2 a vyšší užitečnou hmotnost (605 kg), a to díky zesílené zadní nápravě.

Automobilka Škoda vyráběla také model Felicia Fun, který lze nejlépe charakterizovat jako auto pro volný čas. Dvoumístný vůz s otevřenou korbou bylo možné v případě potřeby posunutím zadní stěny kabiny přeměnit na čtyřmístný.

Výrobní řada: Škoda Pickup LX; LXi; LX 1,6; LX 1,9 D (typ 797); Škoda Felicia Fun (typ 796)
Výrobní období: 1995 - 2001
Počet vyrobených kusů: 128 581
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,3; 1,6), resp. vznětový (1,9 D), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,3), resp. OHC (1,6; 1,9 D), umístěný napříč před přední nápravou s třícestným katalyzátorem výfukových plynů (1,3; 1,6), resp. oxidačním katalyzátorem (1,9 D)
Objem motoru: 1289 ccm (1,3); 1598 ccm (1,6); 1896 ccm (1,9 D)
Výkon: 40 kW při 5000 ot./min. (1,3); 50 kW při 5500 ot./min. (1,3i); 55 kW při 4500 ot./min. (1,6); 47 kW při 4300 ot./min. (1,9 D)
Točivý moment: 94 Nm při 3250 ot./min. (1,3); 100 Nm při 3750 ot./min. (1,3i); 135 Nm při 3500 ot./min. (1,6); 124 Nm při 2500
až 3500 ot./min. (1,9 D)
Převodovka: převodovka v bloku s rozvodovkou a motorem

Rychlost: 150 km/h -160km/h

Podvozek: bezrámová konstrukce
Karoserie: celokovová; samonosná; Pickup - dvoumístný pick-up

Poznámka: FUN (typ 796) vyráběn do roku 2000; vyrobeno 4016 vozů; celkem vyrobeno 128 581 vozů

Škoda Fabia Super 2000

28. prosince 2008 v 14:23 | Mr. L&K |  Fotky aut Škoda

Kde se rodí budoucnost značky

21. prosince 2008 v 10:42 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Technický vývoj Škoda Auto je třetí největší vývojovou základnou v koncernu Volkswagen. Je součástí vývojové koncernové strategie a podílí se na důležitých projektech.

"Česká republika jako automobilová země a automobilka Škoda i Mladá Boleslav stojí vždy za návštěvu, protože tady se rodí auta pro zítřek, pro budoucnost koncernu VW. Značka Škoda to jsou vyspělé vozy s výborným poměrem ceny a kvality. Ocenění, která modely Škoda získávají, dokazují, že je silnou značkou a my jsme rádi, že patří do naší rodiny", prohlásil při slavnostním otevření Technologického centra Škoda Auto 16. prosince 2008 v Mladé Boleslavi předseda představenstva VW Martin Winterkorn.

Podle jeho slov jsou budoucností automobilů hybridy, elektrické pohony a modulární koncepce. Proto je nyní výzkum a vývoj ještě důležitější než kdykoli předtím (koncern VW investuje ročně do nových aut a technologií na 8 mld. €).

To ve svém vystoupení potvrdil i předseda představenstva Škoda Auto, Reinhard Jung. Otevření Technologického centra představuje podle jeho slov významný den v historii automobilky Škoda, která se tímto krokem stává firmou s velkou budoucností a respektovaným konkurentem renomovaných značek.

"Škoda má fantastické produkty s velice pozitivní odezvou u zákazníků, přesto pro nás bude
rok 2009 velkou výzvou. Rok 2008 je i u nás poznamenán krizí, proto musíme ještě intenzivněji pracovat a přicházet s novými modely a deriváty - investujeme do budoucnosti firmy Škoda,"

řekl R. Jung.


Tovární Fabia Super 2000 pojede Monte Carlo

18. prosince 2008 v 17:14 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo v rámci šampionátu Intercontinental Rally Challenge.

V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se v Monte Carlu (21. - 24. ledna 2009) představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.

Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabie Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj k návratu na soutěžní scénu podotýká: "Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem. Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování speciálu Super 2000." Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek vysvětlil rozhodnutí o výběru obou jezdců: "Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu".


Škoda Auto otevřela nové technologické centrum

18. prosince 2008 v 17:07 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Nové technologické vývojové centrum bylo dnes v Mladé Boleslavi slavnostně otevřeno za účasti nejvyšších představitelů koncernu VW, Škoda Auto a zástupců české vlády.
Nové technologické centrum slavnostně otevřeli předseda představenstva Volkswagen AG Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva Škoda Auto Reinhard Jung a Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj.

Škoda Auto výstavbou nového centra posílila svou pozici v rámci technologického vývoje celého koncernu. Díky investici ve výši 1.159 mil. Kč (tj. 45 mil. EUR dle aktuálního kurzu 25,70 Kč/1€) bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. Volné pozice se postupně naplňují již od roku 2005. Křivka počtu odborníků z oblasti technického vývoje největší české automobilky přitom neustále roste. Od roku 1996, kdy pro Škoda Auto v této oblasti pracovalo 925 zaměstnanců, vzrostl jejich počet do druhé poloviny letošního roku na 1 563 pracovníků.
V této souvislosti došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Celková plocha má rozlohu 44.432 m2. Nové prostory si vyžádalo rozšíření produktové palety o nové modely, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.

"Technické vysoké školství v České republice je líhní vysoce kvalitních odborníků, jejichž vědomosti a schopnosti jsou na nejvyšší světové úrovni. Je proto logické, že usilujeme o posílení pozice Škoda Auto jako expertního centra, které se bude aktivně podílet na celosvětovém vývoji automobilů v rámci koncernu Volkswagen," zdůraznil Prof. Dr. Martin Winterkorn.

"Nové Technologické centrum Škoda Auto má klíčovou funkci pro na praxi orientovanou podporu vědy a výzkumu v České republice. Moderní analytická a testovací zařízení v Technologickém centrum poskytují velký potenciál pro budoucí diplomové a promoční práce a jsou tak ideálním doplňkem ke studiu. Budoucnost Škody Auto v Mladé Boleslavi se tak nyní opírá o výrobní zařízení i o vlastní vývojové centrum na vysoké technologické úrovni," řekl Reinhard Jung.
"Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto. Znamená posílení kompetence značky Škoda Auto v rámci celosvětového koncernového výzkumu a umožňuje navázat na bohatou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice," uvedl Dr. Eckhard Scholz.
Výstavba nového technologického centra proběhla v bývalém průmyslovém a skladovém areálu v těsném sousedství původního areálu technického vývoje Škoda Auto. Vzhledem k umístění v povodňové zóně je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Po dovybavení odpovídající technologií bude objekt uveden do plného provozu v polovině roku 2009.

Kromě kanceláří zde budou laboratorní a dílenské plochy pro vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, akustické a hlukové zkušebny, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.


Evropský projekt vzdělávání pedagogů je úspěšný

4. prosince 2008 v 20:26 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Společnosti Robert Bosch, Škoda Auto, Scania CZ a Ministerstvo školství ČR podepsaly dohodu o spolupráci při realizaci Evropského projektu koordinovaného vzdělávání pedagogů.

Dne 4. prosince 2008 podepsali v Mladé Boleslavi zástupci společností Robert Bosch, Škoda Auto, Scania CZ a Ministerstva školství ČR smlouvu o spolupráci v rámci druhé vlny Evropského projektu koordinovaného vzdělávání pedagogických pracovníků. Jde o pokračování úspěšného projektu, který běžel v České republice poprvé od roku 2005.

Během následujících tří let vyškolí partneři v rámci šesti týdenních seminářů 28 lektorů ze 14 odborných škol, kteří se pak stanou školiteli dalších pedagogů ve svých regionech. Úspěšná první vlna Evropského projektu proškolila 28 pedagogů v šesti tématech. Ti předali nabyté poznatky dále do oboru. Celkem je již proškoleno 1 178 dalších pedagogů.

Projekt, který byl v ČR spuštěn jako ve druhé zemi po Německu, přinesl do českého odborného školství kvalitní informace. Průběžnými školeními na nejmodernějších přístrojích reaguje na velmi rychlý vývoj techniky v automobilovém průmyslu. Do autoservisů tak odcházejí vědomostmi podstatně lépe vybavení technici, kteří se mohou velmi rychle zapracovat.
V rámci druhé vlny Evropského projektu koordinovaného vzdělávání pedagogických pracovníků budou školena témata elektrika, podvozek, karoserie a převodovky. S dalšími tématy, zabývajícími se zážehovými a vznětovými motory nebo komfortní elektronikou projekt počítá v průběhu roku 2009.

Dalším krokem bude přenos nově nabytých poznatků v rámci projektu do regionů. V této fázi se do projektu zapojí jednotlivé kraje ČR, které se tak stanou po firmách Robert Bosch, Škoda Auto a Scania CZ, po Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR a vybraných odborných školách dalším aktivním partnerem projektu. Tím se naplní hlavní cíl - plošné zvýšení kvality výuky v automobilních oborech. Prostřednictvím první skupiny absolventů projektu se nové informace mohou rychle dostat do výuky v rámci všech regionů.

Těsná spolupráce největší domácí automobilky, celosvětově vedoucí firmy na trhu dodavatelů automobilového průmyslu, předního výrobce nákladních automobilů, evropských struktur, českého školství a krajských samospráv přináší záruku dalšího kvalitativního rozvoje automobilového průmyslu jako celku v České republice.