Říjen 2008

Nová Škoda Octavia facelift - info

30. října 2008 v 17:08 | Mr. L&K |  Info o vozech Škoda
Interiér:

Dokonalá syntéza techniky a designu

Nové prvky i uspořádání interiéru ještě vice zvýraznily pocit komfortu, pohodlí i bezpečnosti. Octavia nyní nabízí zcela novou generaci tří a čtyřramenných volantů, ale například i autorádií a navigací, a to od základních spolehlivých provedení až po high-end přístroje.

Nové je i uspořádání přístrojů a prvků klimatizace. Ovládání klimatizací Climatic a Climatronic s modulárním uspořádáním je na nejvyšší technické úrovni. Sdružené přístroje mají nyní bílé LED podsvícení a kontrastní displeje s bílým písmem na černém podkladu. Spolu s klasickým zeleným podsvícením ostatních elektronických komponentů vytváří svěží kombinaci, která neruší během jízdy.

Materiály a barvy pro sedačky a výplně dveří odpovídají nejnovějším trendům, stejně jako nové dekory výplní dveří a přístrojové desky pro každý ze tří stupňů výbavy.

Motor:
Vyspělé technologie
O tom, že technologie, kterými disponuje nová Octavia, patří k nejvyspělejším, jaké lze dnes v moderních automobilech vůbec nalézt, svědčí nejlépe nabídka pěti benzinových a tří dieselových agregátů i nabídka moderních mechanických a automatických převodovek.

Pro Octavii je například připravena i nová 7° automatická převodovka DSG, speciálně konstruovaná pro motory 1.4 TSI/90 kW a 1.8 TSI/118 kW.

Nabídka motorizací zahrnuje nyní benzinové agregáty od 1.4 MPI/59 kW až po špičkový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW!

Vyznavači nafty pak mohou volit jeden ze dvou přeplňovaných agregátů se systémem čerpadlo-tryska o výkonu 77 nebo 103 kW nebo "dvoulitrový" turbodiesel o výkonu 125 kW se systémem vstřikování paliva common rail!

"+"



Řídíme se mottem zakladatelů automobilky "Pro naše zákazníky jen to nejlepší". Proto je Vaše spokojenost s vozy Škoda i naším úspěchem.














Hlasujte u tohoto článku, zda se Vám nová Octavia facelift líbí!

Škoda Forman - info

30. října 2008 v 16:41 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Pětidvéřové osobní kombi Škoda Forman bylo (stejně jako užitková verze Škoda Pick-up) odvozeno od základního provedení Škoda Favorit.

I pro verzi kombi automobilka nabízela řadu tzv. akčních modelů (Black Line, Silver Line, Green Line atd.) s nadstandardní výbavou, jejichž série byla limitována vždy jen na několik stovek vozů.


Výrobní řada: Škoda Forman 136 L; LS; LX; GLX; Le; Lse; L Praktik; Škoda Forman 135 L; LS; LX; GLX; LX Praktik; LX Plus Praktik (typ 785)
Výrobní období: 1990 - 1994
Počet vyrobených kusů: 223 059
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min. 40 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (135); 46 kW při 5000 ot./min.; 50 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3000 až 3250 ot./min. (135); 100 Nm při 3000 až 3750 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s rozvodovkou a motorem

Rychlost: 135 km/h (motor 40 kW)
Zrychlení: 17 s (motor 40 kW)
Spotřeba: (90 km/h - 120 km/h - město) 5,7 - 7,7 - 8,9 litru/100 km (motor 46 kW) až 6,8 - 8,2 - 9,3 litru/100 km (motor 40 kW)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4160 x 1620 x 1425 mm
Váha: pohotovostní 930 kg; celková 1370 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; Forman - pětimístné; pětidveřové kombi; Forman Praktik; Forman Plus - dvoumístné; pětidveřové kombi (Plus s laminátovou střechou)

Škoda Favorit - info

29. října 2008 v 13:32 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Favorit byl prvním modelem značky Škoda s motorem umístěným vpředu a přední hnanou nápravou. Svoji premiéru měl Favorit v červenci 1987 a až do roku 1990 se vyráběl souběžně s vozy typové řady Škoda 105/120/130. Jednalo se
o hatchback se splývavou zádí a základním motorem o objemu 1289 cm3.

Vzhledem ke zpřísněným emisním předpisům se na trhu začaly postupně objevovat Favotity s různě modifikovanými motory, nejprve neřízeným a později
i řízeným katalyzátorem. Automobilka nabízela řadu limitovaných sérií tzv. akčních modelů (Black Line, Silver Line, Green Line atd.) s nadstandardní výbavou.
















Výrobní řada: Škoda Favorit 135 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; L Praktik; Škoda Favorit 136 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; Li; LSi; L Praktik
Výrobní období: 1987 - 1995
Počet vyrobených kusů: 783 167
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min.; 40 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (135); 46 kW při 5000 ot./min.; 50 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3000 až 3250 ot./min. (135); 100 Nm při 3000 až 3750 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s rozvodovkou a motorem

Rychlost: 150 km/h (motor 50 kW)
Zrychlení: 14 s (motor 50 kW)
Spotřeba: (90 km/h - 120 km/h - město) 5,2 - 7,0 - 7,6 litru/100 km (motor 46 kW) až 5,7 - 7,9 - 8,3 litru/100 km (motor 40 kW)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 3815 x 1620 x 1415 mm
Váha: pohotovostní 840 kg; celková 1290 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; Favorit - pětimístný; pětidveřový hatchback; Favorit Praktik - dvoumístný; pětidveřový hatchback

Poznámka: typ 135 vyráběn od roku 1988

Škoda 130 - info

29. října 2008 v 13:27 | Mr. L&K |  Info o starších vozech Škoda
Škoda 130 se objevila v roce 1984 - tedy rok poté, co byla provedena modernizace vozů Škoda 120 a 105. Škoda 130 získala kromě všech vylepšení předchozích modelů navíc i pětistupňovou převodovku, vlečenou zadní nápravu
a především výkonnější motor o objemu 1289 cm3.















Výrobní řada: Škoda 130 L; 130 GL (typ 742); Škoda 135 L; 136 L; 135 GL; 136 GL (typ 746)
Výrobní období: 1984 -1990
Počet vyrobených kusů: 52 400
Charakteristika: osobní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min. (130, 135); 46 kW při 5000 ot./min. (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3250 ot./min. (135); 97 Nm při 2850 ot./min. (130); 100 Nm při 3000 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka - motor

Rychlost: 150 km/h
Zrychlení: 17 s (130), 15 s (135), 14 s (136)
Spotřeba: 5,8 až 8,9 litru na 100 km (130), 5,7 až 8,9 litru na 100 km (135, 136)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4200 x 1610 x 1400 mm
Váha: pohotovostní podle typu a provedení 855 až 890 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; uzavřená; pětimístný sedan

Poznámka: v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 49 749 vozů Škoda 130 L, 130 GL, 1020 vozů Škoda 135 L, 135 GL, 1631 vozů Škoda 136 L, 136 GL

Ceny nové Octavie a snížení cen ostatních modelů

27. října 2008 v 18:39 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Základní provedení nové Octavie pořídíte za 349 900 Kč! Škoda Auto zároveň výrazně snižuje ceny vozů v modelových řadách Fabia, Roomster a Superb.

Ceny modelu Škoda Octavia
Základní cena omlazeného modelu Škoda Octavia s motorem 1,4 MPI/ 59 kW a pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 349 900,- Kč. Spolu s příznivou cenou nabízí nová Octavia i mimořádný standard bezpečnosti. Za tuto cenu získá zákazník již v základní výbavě např. ESP včetně ABS, dále šest airbagů, projektorové halogenové světlomety, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, vnější zpětná zrcátka s vyhříváním nebo program denního svícení.

Nová Octavia bude k dispozici se čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými agregáty, které pokrývají výkonovou paletu od 59 do 118 kW včetně verze s pohonem všech kol v karosářské variantě Combi.
V rámci zavedení omlazeného modelu Octavia na trh bude k dispozici i řada akčních paketů za cenu
10 000,- Kč, přičemž jejich součástí je například klimatizace v hodnotě 35 000,- Kč!

Prodej nejúspěšnějšího modelu automobilky Škoda bude v České republice zahájen v listopadu 2008.

Nová Škoda Octavia - ceny vybraných modelů:
ModelMotorizaceVýbavový stupeň
Převodovka
Cena (v Kč)
Octavia1,4 MPI/59 kWClassic5 st. manuální349 900,-
Octavia1,6 MPI/75 kWClassic5 st. manuální384 900,-
Octavia1,4 TSI/90 kW*Classic6 st. manuální430 900,-
Octavia1,9 TDI PD/77 kWClassic5 st. manuální450 900,-
Octavia1,8 TSI/118 kWAmbiente6 st. manuální525 900,-
Octavia2,0 TDI PD/103 kWAmbiente6 st. manuální549 900,-

* model Octavia s benzinovým motorem 1,4 TSI/90 kW bude v prodejní síti k dispozici od ledna 2009!


Výrazné snížení cen ostatních modelů
V důsledku sílícího konkurenčního tlaku a prohlubující se hospodářské krize přikročila Škoda Auto
ke snížení cen nových vozů i ve zbývajících modelových řadách Fabia, Roomster a Superb. Jedná
se o slevy až 100 000,- Kč u vybraných modelů a výbav.

Například cena nového modelu Fabia s úsporným motorem 1,2 HTP/ 44 kW s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 229 900,- Kč. Základní výbava všech vozů Fabia obsahuje např. 4 airbagy, ABS s posilovačem brzdného účinku, imobilizér a posilovač řízení. Volitelnou položku akčního paketu za cenu 10 000,- Kč představuje centrální zamykání dveří spolu
s klimatizací Climatic; to včetně snížení ceny modelu Fabia představuje cenovou výhodu
až 50 000,- Kč.

Model Roomster 1,2 HTP/ 51 kW s pětistupňovou manuální převodovkou ve verzi Classic začíná
na zákaznické ceně 299 900,- Kč. Základní výbava modelu Roomster obsahuje i 4 airbagy, ABS
s posilovačem brzdného účinku, posilovač řízení, funkci denního svícení, imobilizér, výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd. Při zakoupení akčního paketu v ceně 10 000,- Kč dostane zákazník navíc klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání. Získá tak zákaznickou výhodu
ve výši až 60 000,- Kč.
Snížení cen se týká i modelu Superb druhé generace. Základní cena modelu Superb 1,4 TSI/ 92 kW s šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Comfort začíná již na 569 900,- Kč, což představuje slevu 50 000,- Kč oproti původní ceně. Cenové zvýhodnění modelu Škoda Superb
se vznětovým agregátem 2,0 TDI CR činí 100 000,- Kč.
Aktualizovaný ceník vozů Škoda je k dispozici u autorizovaných prodejců Škoda Auto v České republice již od 23. října.



Muzeum Škoda Auto získalo do expozice unikát

27. října 2008 v 18:26 | Mr. L&K |  Zpravodajství
















Jeden ze dvou dochovaných vozů L&K typu G a současně jediný dochovaný exemplář s originální karoserií phaeton "Roi des Belges" muzeu zapůjčil soukromý majitel.
"Vystavený Laurin&Klement GR4 je výjimečně zachovalý a originální automobil s překrásnou romantickou karoserií. Odhaduji, že je vyrobený v roce 1909, ale přesný rok výroby se zatím nepodařilo určit," vysvětluje Eva Ticová, vedoucí restaurátorských dílen Škoda Auto.
Vůz do expozice Muzea Škoda Auto zapůjčil pan Vladimír Hoferek, předseda představenstva společnosti AV ENGINEERING.
"Automobily zvláště histrické a závodní mě fascinovaly od malička. Jsou mým zaměstnáním a koníčkem zářoveň. Automobil Laurin&Klement GR4 jsem nejdříve zahlédl ve filmu Dobrý voják Švejk Karla Steklého z roku 1956. Asi po patnácti letech hledání se mi jej podařilo nalézt a koupit na maďarsko-rumunském pomezí. S druhým dochovaným automobilem Laurin&Klement G jsem v roce 1988 absolvoval svou svatební jízdu. Myslím, že tento automobil přesně ztělesňuje výjimečnost a vyhlášenou kvalitu vozu Laurin&Klement a každý, kdo jej zhlédne, pocítí zvláštní kouzlo a potřebu vyjádřit uznání a respekt umění našich předků," doplnil Vladimír Hoferek.

Vítězem ankety Dědeček automobil je historický autobus Škoda 706 RTO

23. října 2008 v 15:53 | Mr. L&K |  Zpravodajství

Historický autobus Škoda 706 RTO lux se stal absolutním vítězem letošního ročníku ankety Dědeček automobil, kterou pořádalo občanské sdružení Mobile Muzeum ČR. Porota zároveň ocenila in memoriam titulem Osobnost veteranismu spisovatele Adolfa Branalda, který je autorem oblíbené knihy Dědeček automobil.
"Výsledek byl relativně překvapivý. Spousta lidí a porotců, kteří hlasovali, nostalgicky zavzpomínali na krásný autobus, který známe ze svého dětství a na který máme krásné vzpomínky, jak jsem blinkali nebo těžko cestovali na výlety. Poprvé se vítězem stal užitkový vůz," řekl za pořadatele Sváťa Holata z Mobile Muzeum.
Hlavním důvodem, proč autobus z roku 1961, který patří Ladislavu Teterovi z Kroměříže, vyhrál, byla jeho původnost i technický stav. Body ale sklidil také za výročí, které si organizátoři veteránských akcí připomínají. Letos uplynulo 50 let od zahájení výroby této řady autobusů. Na dalších místech skončily Tatra 13 Omnibus a Praga AN.

Anketa oceňuje novinky mezi veterány

Projekt Dědeček automobil oceňuje podle pořadatelů ankety novinky, které se objevují mezi veterány. "Pro letošní rok jsme měli speciální kategorii užitkových automobilů. Standardně se objevily automobily domácí provenience i zahraniční," poznamenal Holata.
Vítězem ve skupině domácích historických vozidel se stal automobil Aero 50 Carosserie Sodomka Dynamic. Na dalších místech se umístily Škoda Popular Monte Carlo a Tatra 12. Vítězem ve skupině zahraničních historických vozidel je automobil Porsche 912; na dalších místech se umístily Hispano Suiza a Minerva.
Autor knížky Dědeček automobil Adolf Branald, který zemřel koncem září ve věku 97 let, byl oceněn za přínos k veteranismu. "Je to legenda, kterou jsme ocenili za její dílo," řekl Holata.
Kniha Dědeček automobil patří k nejčtenějším Branaldovým dílům. Byla také úspěšně zfilmována. Lyrickou komedii o průkopnících automobilismu převedl na plátno už v polovině 50. let režisér Alfréd Radok; jako asistent režie tehdy debutoval Miloš Forman.
Ankety Dědeček automobil, která se letos konala již pošesté, se mohou zúčastnit všichni zájemci. Porotu tvoří automobiloví odborníci. Jedním z partnerů ankety je Sdružení automobilového průmyslu. Ceny vítězům věnovalo mimo jiné ministerstvo dopravy.

Škoda Auto na autosalonu v Paříži

4. října 2008 v 20:58 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Ve světové premiéře představí Škoda Auto na mezinárodním pařížském autosalonu facelift modelové řady Octavia.
Omlazený bestseller značky Škoda, který je vyráběn či montován v osmi zemích světa, zaujme na první pohled výrazně emotivnějším designem. "Octavia měla vždy mezi vozy Škoda zvláštní postavení.

Je to náš nejúspěšnější model, který se celosvětově těší velké oblibě. Nová Octavia prošla kompletní transformací, která je patrná nejen na novém exteriéru a v interiéru vozu, ale také na použití nových technologií," řekl Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj.
Při pohledu zepředu upoutají nově tvarované, výraznější světlomety, mohutnější maska chladiče a jednodílný nárazník. Inovace zadní části vozu se nese ve znamení nových krytů zadních světel a dynamického nárazníku s integrovanými reflexními prvky, zvanými kočičí oči.
Interiér osloví inovovanou řadou rádií a navigačních systémů Škoda. Nový design dostal i volant, přístrojový panel s bílým podsvícením, ovládací prvky klimatizace a nové dekory dveřních lišt a středového panelu. Všechny výbavové stupně (Classic, Ambiente a Elegance) nabídnou také nové potahové látky.
Důležitým příspěvkem k aktivní bezpečnosti vozu jsou nové xenonové světlomety s natáčením. Pasivní bezpečnost zvyšují standardně montované přední hlavové opěrky WOKS s účinnou ochranou při nárazu zezadu.
Ke změnám došlo také pod kapotou, kde se objeví zcela nový motor 1,4 TSI/90 kW. Přeplňované benzinové motory o objemu 1,4 a 1,8 bude možno kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Vedle modernizovaných modelů Octavia, Octavia Combi a Octavia Combi 4×4 se na stánku představí celá paleta vozů Škoda. Návštěvníci budou moci shlédnout například modely Fabia SportLine v černé barvě s exkluzivní šedou střechou či Roomster Cycling. Nebude chybět ani vlajková loď značky Škoda - nový Superb. Příspěvek k ekologii představují verze GreenLine modelových řad Fabia a Superb. Vyznavači aktivního životního stylu ocení variantu Scout v modelových řadách Roomster a Octavia.
Expozici společnosti Škoda Auto je možné navštívit na pařížském autosalonu od 4. do 19. října v hale 4 na stánku 215.

Škoda Octavia facelift (2009)

2. října 2008 v 17:08 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Přední světlomety jsou nově tvarované a výraznější. Všimnout si lze i mohutnější masky chladiče a jednodílného nárazníku. Inovace zadní části vozu se nese ve znamení nových krytů zadních světel. Mírné designové úpravy působí vesměs pozitivně.
V interiéru najdete novou řadou rádií a navigačních systémů. Nový design dostal i volant, přístrojový panel s bílým podsvícením, ovládací prvky klimatizace a nové dekory dveřních lišt a středového panelu. Všechny výbavové stupně (Classic, Ambiente a Elegance) nabídnou také nové potahové látky.

Příspěvkem k aktivní bezpečnosti vozu jsou nové xenonové světlomety s natáčením.
Ke změnám došlo také pod kapotou, kde se objeví nový motor, koncernová benzínová jedna-čtyřka TSI s výkonem 90 kW. Přeplňované benzínové motory o objemu 1,4 a 1,8 bude možno kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Expozici společnosti Škoda Auto je možné navštívit na pařížském autosalonu v hale číslo čtyři.
O tom, že se v Paříži ukáže faceliftovaná Octavia, jako první informoval server Novinky.cz