Září 2008

Škoda Fabia a Roomster dostanou novou navigaci Mio

29. září 2008 v 19:58 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Společnosti Mio a Škoda Auto spojily své síly a vyrobily nové navigační zařízení pro vybrané modely této automobilky. Mio bude do modelů Škoda Fabia, Fabia Combi a Roomster dodávat navigace založené na poslední modelové řadě autonavigací Mio Moov s mapovým pokrytím 38 zemí Evropy.
Nová navigace přímo vychází z produktové řady Mio Moov. Přidává jí však speciální držák, který bude napevno ukotven na palubní desce po levé straně řidiče.
Díky věstavěnému aktivnímu držáku odpadne potřeba napájecích kabelů vedených od zásuvky zapalovače pod čelní sklo, případně nutný zásah do palubní desky při instalaci skrytého napájení samostatného držáku.
O navigaci Mio Moov:
Samostatná navigace Mio Moov je již nyní dostupná na českém trhu. Základní model s označením 300E začíná na ceně 4 500 korun. Obsahuje mapy států východní Evropy (včetně České republiky) a samozřejmě i průjezdní mapu zbytkem Evropy.
Samozřejmě je ale možné dokoupit i zbylé mapy celého světa. Ty jsou zobrazovány v přirozeném 3D pohledu na 4,3 palcovém širokoúhlém displeji. Přístroj je plně lokalizován v českém jazyce a podporuje také hlasovou navigaci.

Škoda Auto

27. září 2008 v 21:22 | Mr. L&K |  O firmě Škoda
Škoda Auto a.s.

Založeno: 1895 (Laurin & Klement)

Sídlo: Mladá Boleslav, Česká republika

Mateřská společnost: Volkswagen Group

Slogan: Simply clever

Oficiální stránky: Škoda-Auto.cz


Historie automobilky sahá do roku 1895, kdy Václav Laurin a Václav Klement založili podnik na výrobu jízdních kol. O čtyři roky později začala továrna produkovat také motocykly. V roce 1905 byl vyroben první model automobilu Voiturette A, který se ihned stal úspěšným. Během první světové války byl podnik součástí válečné výroby.

Roku 1925 došlo ke sloučení se plzeňským strojírenským podnikem Škoda. Navzdory hospodářské krizi následovala úspěšná éra, již přerušila druhá světová válka, za které byla firma součástí Hermann-Göring-Werke a vyráběla tak zbraně a terénní vozidla.

Po válce se automobilka oddělila od plzeňského podniku a stala se v monopolním výrobcem osobních aut v Československu. Vozy zaostávaly a na západních trzích nebyly konkurenceschopné. Významně se prodávaly ve východní Evropě.

V dubnu 1991 se Škoda spojila s koncernem Volkswagen, který v té době zahrnoval značky Volkswagen, Seat a Audi. Automobilka brzo dohnala nové technologie a dnes úspěšně prodává vozy na trzích po celém světě.

Co chystá Škoda

26. září 2008 v 19:27 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Co chystá Škoda:
2008
*faceliftovaná Octavia se představí na autosalonu v Paříži
2009
*Yeti
*nový malý sedan vycházející z VW Jetta a vyráběný v Číně
2010
*MPV vycházející z VW Touran
*kombiverze Superbu
*nová benzínová Fabia RS
2011
*Škoda UP!

Škoda už chystá linky pro výrobu Yetiho

26. září 2008 v 19:11 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Automobilka Škoda Auto zahájila ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku stavbu nových hal svařovny a montáže pro výrobu nového modelu Yeti. Terénní SUV vůz Yeti bude po superbu a roomsteru třetím modelem, který se bude v Kvasinách vyrábět.
"Jeho produkce by měla začít v příštím roce," prozradil mluvčí automobilky Škoda Auto Jaroslav
Černý.

Nová hala svařovny s příslušným logistickým zázemím by měla být hotová do konce letošního roku. Novou montážní halu, která těsně navazuje na objekt montáže superbů a roomsterů, chce automobilka dostavět do konce prosince. Její logistickou část chce mít hotovou do konce ledna.

Po rozšíření by mělo z montáže sjíždět denně až 850 automobilů. Z toho 500 vozů bude připadat na linku pro modely Superb a Yeti a 350 vozů je současná kapacita linky pro vozy Roomster, uvedla firma v oznámení záměru pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Nová montáž s logistikou by měla zabrat asi 2,5 hektaru. Počet zaměstnanců na montáži by se měl zvýšit o 500. Nyní má závod přibližně 3 600 lidí a je největším zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji.

Zásadní modernizaci kvasinský závod podstoupil před osmi lety v souvislosti s přípravou výroby modelu Superb od roku 2001. Další investice do něj směřovaly kvůli modelu Roomster, který závod vyrábí od jara 2006.

Celkové investice do závodu dosáhly více než devíti miliard korun. Náklady spojené s nynějším rozšířením automobilka zatím nezveřejnila.

Miliardové investice Škoda Auto plánuje vydat i na rozšíření závodu ve Vrchlabí na Trutnovsku, kde zatím vyrábí modely Octavia Tour a Octavia.

Spuštění investic záleží na souhlasu mateřského koncernu Volkswagen, přičemž rozhodnutí se očekává do konce letošního roku.

Společnost Škoda Auto loni prodala 630 032 aut, což bylo meziročně o 15 procent více. Letos v prvním pololetí prodeje automobilky vzrostly o 18 procent na 366 666 vozů.

Interview - Jozef Kabaň, šéfdesignér Škoda Auto

26. září 2008 v 19:03 | Mr. L&K |  Zpravodajství
"Profese designéra je jednou z nejkrásnějších, jakou si dokážu ve svém životě představit," říká Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Škoda.
Internetu Škoda Auto poskytl Jozef Kabaň rozhovor na téma automobilový design, budoucí podoba modelů Škoda a prozradil nám i něco málo ze svého soukromí. Dnes přinášíme první část rozhovoru. Rodák ze slovenského Námestova a absolvent fakulty umění a designu Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě se stal šéfdesignérem značky Škoda v únoru 2008. Předtím se ovšem téměř patnáct let věnoval designu automobilů koncernových značek VW, Audi a Bugatti.
Před příchodem do Škoda Auto jste pracoval na několika koncernových vývojových pracovištích. Pro VW dokonce deset roků a posledních pět let i pro Audi. Jsou Vašemu designérskému "naturelu" bližší návrhy sportovního nebo klasického "střihu" a na který z Vašich návrhů jste nejvíce pyšný?
J.K.: Už mnohokrát jsem se vyjadřoval v tom smyslu, že svoje kouzlo má jakýkoli projekt. Není to jen o tom řešit věci, které by člověk řešit chtěl. Každé zadání je především výzvou vytvořit něco nového, kvalitativně lepšího a smysluplnějšího, co je také pro firmu, pro níž pracujete, nejdůležitější. Měl jsem možnost "setkat se" pracovně prakticky s celou škálou koncernových modelů - od nejmenšího Lupa až po ty největší, jako je například Bugatti. A musím říci, že každé z těch aut mělo mnoho zajímavých věcí a každý z těchto projektů byl v něčem výjimečný. A jsou-li mi bližší návrhy sportovních nebo klasických aut? Teď pracuji pro značku Škoda, která vyvíjí vysoce hodnotná auta, jen pro poněkud jinou cílovou skupinu. Takže touha navrhovat sportovní auta by byla v tuto chvíli z mého pohledu tak trochu nesmyslná.
Podle Vašeho profesního životopisu, který je k dispozici i na našich internetových stránkách, se zdá, že jste se ve své kariéře zatím věnoval výlučně designu exteriéru. Návrhy interiérů nebo třeba jen dílčích komponentů nových modelů Vás nikdy nelákaly? V současné funkci se budete muset jistě věnovat i těmto oborům.
J.K.: Ano, víceméně jsem se věnoval hlavně exteriéru. Měl jsem sice možnost nahlédnout několikrát i do světa interiéru, ale můj svět byl a je z velké míry exteriér. Samozřejmě to neznamená, že bych díky své nynější pozici nějakým způsobem interiér znevýhodňoval nebo ho "vyčleňoval", naopak.
Nový Superb se už prodává, Octavia po faceliftu se zanedlouho představí v Paříži a práce na modelu Yeti jsou prakticky v závěrečné fázi. Zbývá tak vlastně jen Roomster, který "má nárok" na větší či menší proměnu svého vzhledu. Bude tento model se svým originálním designem, který jste Vy sám nazval "odvážným krokem", jedním z Vašich příštích úkolů pro značku Škoda, nebo se domníváte, že jeho podobu zatím není třeba měnit? J.K.: Podle mého názoru se tento model značnou měrou podílí na zviditelnění značky Škoda na mnoha zahraničních trzích. Toto auto má určitě něco do sebe a porovnávat ho třeba s jinými podobnými auty prostě není možné. Osobně si myslím, že Roomster je velmi zajímavý a odvážný produkt se silným charakterem. Jako každý výrobek, i ten sebeúspěšnější, má před sebou období, ve kterém se dočkáme buď tzv. faceliftu, nebo zcela nového modelu. Každé věci se dá něco vytknout, nic není dokonalé. Kdyby to tak bylo, bylo by složité tvořit věci nové, nebyl by žádný prostor pro nová řešení.

V Praze bude jezdit nová tramvaj - Škoda 15T ForCity

18. září 2008 v 18:01 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Plzeňská firma, která patří mezi významné evropské výrobce kolejových vozidel pro městskou a příměstskou dopravu, dodá pražskému dopravnímu podniku do roku 2017 celkem 250 těchto tříčlánkových zcela nízkopodlažních tramvají, řekl ve středu při představení tramvaje generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek.
Škoda 15T ForCity
Tyto tramvaje se mají stát chloubou tramvajové dopravy v Praze. "Dvě stě padesát tramvají kapacitně nahradí 500 tramvají T3, které z pražských kolejí budou postupně mizet," uvedl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák.
Cena jedné tramvaje je 66 milionů korun.

Škoda auto sponzoruje Český olympijský tým

13. září 2008 v 18:18 | Mr. L&K |  Zpravodajství
czech team
Již od roku 1992 je Škoda generálním partnerem Českého olympijského týmu - podpora olympijské myšlenky značkou Škoda má tedy již dlouhé trvání. Kromě sportovců, kteří reprezentují Českou republiku na tomto nejvýznamnějším sportovním podniku světa, spozoruje i Český olympijský výbor.
Jaroslav Bába
Štěpánka Hilgertová
Miroslava Knapková

Akční modely Fabia a Roomster jsou již na trhu

13. září 2008 v 18:06 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Škoda Auto uvedla na trh akční modely Fabia Beat a Roomster Fresh. Oba modely nabízejí řadu nových prvků výbavy za mimořádně výhodné ceny.

Fabia Beat
je nabízena již od 274 900 Kč. Pro Fabii Beat v obou verzích karoserie je připraven modrý vnější lak Pacific, ve verzi hatchback je navíc možné zvolit kombinaci s bílou střechou - nyní za velmi výhodnou cenu.

Výbava vozu Fabia Beat zahrnuje například kvalitní autorádio Beat, iPod shuffle v originálním designu Fabia, MaxiDot displej, na kterém se zobrazují informace z rádia, palubního počitače, telefonu nebo navigace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a 15" kola z lehké slitiny Antares.

Cena základního modelu Roomster Fresh je 364 900 Kč. Ve výbavě nechybí oranžový metalický lak Tangerine, špičkové rádio Dance s CD a MP3 přehrávačem, klimatizace Climatic, vyšší tónování oken v zadní části vozu (SunSet), střešní nosič, přední mlhové světlomety nebo masivní 15" kola z lehké slitiny Avior. Oba akční modely mají společný nový interiér Magic a vybírat lze z úplné škály motorizací Fabia a Roomster.
Tak nakupujte

První výroba

7. září 2008 v 11:53 | Mr. L&K |  Z historie Škody
Koncem roku 1895 začali v Mladé Boleslavi dva nadšení členové Klubu českých velocipedistů, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement vlastní jízdní kola značky Slavia. Už v prvních dvou letech podnikání uvedli na trh pět modelů vlastní konstrukce. Byla mezi nimi kola dámská, cestovní a polozávodní. Již tehdy poskytovali dvou letou záruku. Na jaře 1899 přibyl do výrobního programu i první bicykl s přídavným motorem, zrodila se motocykletta L&K.

100 let automobilové historie

7. září 2008 v 11:45 | Mr. L&K |  Ke stažení
Na těchto stránkách si můžete stáhnout tapety na svůj počítač. Jedná se o historické modely vozů Škoda. Také se můžete podívat na modely v časové posloupnosti.

Škoda Auto poskytne české vládě 27 Superbů

6. září 2008 v 15:42 | Mr. L&K |  Zpravodajství
Na zajištění vozového parku v rámci předsednictví České republiky v Radě EU v roce 2009 poskytne automobilka Škoda vládě České republiky 27 vozů Škoda Superb .
Příslušnou smlouvu podepsali dnes (3.9.) člen představenstva Škoda Auto odpovědný za prodej a marketing Fred Kappler se zástupcem vlády ČR, vicepremiérem pro evropské záležitosti Alexandrem Vondrou.

Vozy budou sloužit pro přepravu ministrů a delegací členských zemí během první poloviny roku 2009, kdy bude Česká republika předsedat Evropské unii a budou probíhat pracovní jednání na území České republiky. Navíc, pro zasedání ministrů zahraničních věcí EU a zemí tzv. skupiny Rio, poskytne Škoda Auto dalších 27 vozů Škoda Superb.

"Pro Škoda Auto je tato spolupráce prestižní záležitostí a zároveň příležitostí k prezentaci letošní novinky, modelu Škoda Superb, mezi nejvyššími představiteli EU," poznamenal Fred Kappler.

Škoda Auto - prodejci a zprostředkovatelé

2. září 2008 v 19:44 | Mr. L&K |  O firmě Škoda
Na stránkách Škoda Auto se můžete podívat na autoprodejny ve svém okolí. Také najdete, kolik stojí Váš vybraný model. Tady je odkaz: KLIKNĚTE!

Nová Škoda Superb - výbavy

1. září 2008 v 17:24 | Mr. L&K |  Výbavy a motorizace
výbava Superb













Škoda Auto Vysoká škola

1. září 2008 v 17:13 | Mr. L&K |  O firmě Škoda
Škoda Auto Vysoká škola,škola ekonomického myšlení, obchodních a marketingových profesionálů.

V současné době poskytuje Škoda Auto Vysoká škola vzdělávání v ekonomické oblasti. V rámci projektu proběhla inovace současného bakalářského programu a byla získána akreditace
pro navazující magisterské studium.

Studium je vedeno na profesionální úrovni a studenti mají během studia možnost poznat formou stáže nebo výuky zahraniční partnery společnosti Škoda Auto a zahraniční univerzity.

Podobné prostředí, se kterým se studenti v zahraničí setkávají (moderní, technicky vybavené učebny a multifunkční prostory), jim nabízí vysokoškolský areál Na Karmeli.

Pro Škoda Auto Vysokou školu jsou v areálu k dispozici klasické i specializované učebny, moderní knihovna s mediatékou, velké přednáškové sály a kanceláře.